Opstarten Win2k

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japie82

Verenigingslid
Lid geworden
14 nov 2001
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje over het opstarten van windows 2000 prof.

Nadat mijn computer helemaal is opgestart heb ik de eerste 2 minuten geen internet-verbinding. Alle programma's zijn geladen maar als ik dan Internet Explorer of Outlook Express opstart lijken deze even te bevriezen.

Pas als na die twee minuten mijn floppy-drive even ratelt kan ik internetten en mijn emails ophalen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Thanx! :thumb:

Wat voor verbinding heb je?
Wat voor modem heb je?
Heb je een router?
Gebruik je een firewall?
Zomaar een paar vragen,en heb je veel in opstarten staan wat nog geladen moet worden?

Hoi,

Ik heb een kabel verbinding (met een com21 modem)
Ik maak geen gebruik van een router
En ik heb NIS2003 als firewall/virusscanner.

En tijdens het opstarten hoeft niet zoveel geladen te worden behalve NIS en wat andere kleine programma's.

Maar zoals ik al zei... al deze programma's zijn volgens mij al volledig geladen op dat moment.

Het vreemde is dat pas op het moment dat die floppy-drive heeft gerateld alles werkt. Dus ik denk dat het met windows zelf te maken heeft, dat die nog bepaalde services moet opstarten oid.

Bedankt!

Geplaatst door Jfris
Maak je gebruik van een Proxy adres?

Nope... ook geen proxy adres :(

De reden dat ik denk dat het om windows zelf gaat is trouwens dat tijdens het opstarten de floppy drive ook even ratelt als windows bezig is met het voorbereiden van de netwerkverbindingen.

Iemand nog een idee? :confused:

Goedenavond!

Ik heb het probleem gevonden en opgelost!

Ik zag in mijn logboeken een waarschuwing staan dat de computer automatisch een ip-adres voor een netwerkkaart had geconfigureerd en het ip dat erbij stond was niet mijn eigen ip.
Dus moest het wel een ip zijn voor de andere netwerkkaart die ik erin heb voor een eventueel netwerkje.
Nu heb ik die netwerkkaart een statisch ip gegeven en het probleem is opgelost... ik kan gelijk internetten als de computer opgestart is! :D

Bedankt voor uw hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan