opstarten windows 11 lukt niet

alfonsooo

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Hoi, ik heb een lenovo laptop opnieuw ingesteld, maar ben niet bij de procedure gebleven, nu zegt het apparaat ändere gebruiker ën kom ik niet meer in mijn systeem, want wat ik ook intoets hij herkent mij niet meer. gaarne hulp.

Waarom ben je niet bij de procedure gebleven? Wat heb je precies gedaan?

Hoi Aar, ik werd weggeroepen en toen ik terugkwam was herstart en installatie al achter de rug, maar heeft een eigen gebruiker gecreërd, die voor mij onbekend is.

Hoe heet dat account? Waarschijnlijk heeft iemand aan de knopjes gezeten toen je weg was.

het systeem noemt het ándere gebruiker, en BTW ik woon en leef alleen, dus er kan niemand bij zijn geweest.

Met enkel dit in de recovery console kan je al jouw Windows gebruikersaccounts zien. Staat je account ertussen?

Code:
net user

En anders kan je in de recovery console een nieuwe gebruiker aanmaken met:

Code:
net user "Alfonsooo" jouwgeheimepasswoord /add

En daarna deze upgraden naar administrator:
Code:
net localgroup administrators "Alfonsooo" /add

Dit was overigens eenvoudig te Googlen.

Laatst bewerkt:
zowel jouw antwoord als dat van lange pier is acadabra voor mij, ik kom er niet in ,kan dus niks uitrichten in welke bios dan ook, ook net user kan ik niet plaatse. graag meer bij de hand nemen.

Tja... Stilzitten kan, maar is niet effectief.

Even Googlen op Windows Recovery Console, levert voldoende hits op.

Leermomentje voor de volgende keer, @alfonsooo om wat steekworden in Google te gooien, i.p.v. te zeggen dat het abracadabra is?

Laatst bewerkt:
Indien schijf niet is voorzien van bitlocker, dan even opstarten met hiren's bootdisk. Van daaruit kun je een gebruiker/admin toevoegen

Terug
Bovenaan Onderaan