Opstarten windows 7 zwart beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxjoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo allemaal,

Als ik mijn pc opstart krijg ik sinds kort (als ik heb aangemeld) heel lang een zwart beeld met alleen mijn muis die het doet.
Soms duurt het wel 2 minuten, soms is het in 30 sec al klaar.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen ?

Alvast bedankt!

groet Joël

Hoi,
heb je de pc al eens goed gedefragmenteerd? Hoeveel softwareprocessen worden er mee opgestart (msconfig>opstarten)?
Worden de opstarprocessen gescand door antivirussoftware en zo ja door welke?
Geef even wat meer specs van je pc (merk/type e/o serie/modelnr.)

Laatst bewerkt:
Hmm wat is de POST als ik vragen mag ?
Euhm nee geen andere hardware toegevoegd, ik merkte gisteren wel dat mijn BIOS instellingen zijn veranderd (niet zelf veranderd..)
Ik heb mijn pc zelf gebouwd dus het heeft geen merk/serie etc .
Wel wat gegevens voor je: http://nl.hardware.info/usersystemen/11189/dulox-home-pc
Hier staat alles over mijn pc

Ik zal mijn pc eens defragmenteren. Ik heb net mijn hele Msconfig lijst opgeschoond, er wordt amper wat gestard

Laatst bewerkt:
Sorry, het eerste antwoord was verkeerd (niet goed opgelet). Download anders defraggler (gratis) daar heb je de
mogelijkheid, bij opties, om je (systeem) opstartbestanden te laten defragmenteren.

Ik ga het even proberen

Maar wat is er anders aan dan de deframentatie functie van windows ?

Met defraggler heb je de mogelijkheid alleen dié bestanden te defragmenteren die daadwerkelijk gefragmenteerd zijn (bestandenlijst), dus tijdwinst.
Daarbij kun je het proces (grafische interface) volgen, in de huidige versies van Windows zit je maar wat af te wachten zonder dat je iets ziet.
Zoals eerder aangegeven vind je onder instellingen de optie "boot time defrag" die, na herstart, eenmalig of iedere keer je bootbestanden defragmenteert.

Oke
Hij is er nu mee bezig

Maar nog over dat POST
Wat betekend dat nou eigenlijk ?:o

dat denk ik niet
Aangezien ik van het CoD probleem al langer last heb, en van dit opstart probleem pas een weekje of zo

Maar nog over dat POST
Wat betekend dat nou eigenlijk ?
POST is vertaald Power On Self Test. Dat zoveel wil zeggen dat je BIOS alle aanwezige hardware controleert voordat het OS het signaal krijgt om op te starten. Is er iets mis met een onderdeel van je hardware dan start je systeem meestal niet verder en krijg je foutcodes (beeps) te horen
of je pc blijft hangen tijdens de post.
Uitgebreide uitleg, wel in het Engels
Hier een sobere versie in NL

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan