Opstarten Windows 8 geef alleen een zwart scherm en muispijl..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emily85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2013
Goedemorgen!

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.. Op mijn vaste pc heb ik 2 maanden geleden Windows 8 geïnstalleerd. Hier heb ik nooit problemen mee gehad tot 2 dagen geleden. Ik heb zover ik weet geen nieuwe programma's of hardware geïnstalleerd. Maar sinds twee dagen start de computer niet meer op.

Als je de computer aanzet zie ik het windows logo met de vierkantjes en vervolgens krijg ik een zwart scherm waarop ik het pijltje van de muis kan bewegen maar verder niks. Geen enkele toets of klik doet iets. Ook een uur lang wachten levert geen resultaat.

Als ik bij het opstarten F8 indruk gebeurd er precies hetzelfde.

En bij opstarten F12 krijg ik 2 opties. Bij optie 1 krijg ik precies hetzelfde als bovenstaand en optie twee is voor een dvd maar die heb ik niet want ik heb windows 8 online gekocht.

Is er iemand die me hiermee kan helpen?

VEEL DANK!!

Groetjes emily

Kun je wel alt+ctrl+delete indrukken? Probeer eens taakbeheer op te starten. Nieuwe taak en dan hier (explorer.exe) in te vullen.

er gebeurd echt helemaal niks als ik alt+ctrl+del indruk.. geen enkele knop indrukken werkt zover.. het enige dat ik kan doen is met het witte pijltje over het zwarte scherm bewegen maar ik kan niks aanklikken :-(

Volgens mij zou ik in de veilige modus moeten komen als ik tijdens het opstarten f12 indruk. Dan kom ik in een soort DOS scherm met twee opties. Voor optie 2 heb ik een dvd nodig maar die heb ik dus niet. En volgens mij zou je met optie 1 in de veilige modus moeten komen. Maar als ik die optie kies gebeurd er het zelfde. Ik krijg het windows logo te zien en vervolgens een zwart scherm met het witte pijltje van de muis...

Waarom zou je de DVD niet hebben, krijg je er altijd bij bij aankoop (is zelfs nodig anders gaat het installeren moeilijk...)

Je hebt toevallig niet een .ISO gedownload ofzo, en nu illegale win8?

Ik heb de dvd niet omdat je windows 8 gewoon kan downloaden via internet en ja dat is gewoon een legale versie. Ik heb zeg maar zo'n jaar abonnement gekocht zodat je altijd alle nieuwe updates krijgt via internet en daar zit dus geen dvd bij.

Nee zoals boven al verteld echt geen bestanden oid gedownload. Het is mijn werk computer dus hierop wordt alleen office en internet voor met name email gebruikt.

De computer zelf is ook pas een half jaar oud. Hier zat Vista op (daar heb ik wel de dvd van). Dus ik kan proberen hem weer te resetten naar Vista alleen ben ik dan bang dat ik alles kwijt ben.. De laatste backup was een maand geleden :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan