Opstarten windows blijft hangen op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

johandeboer

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Hallo,

Ten eerste ik heb deze laptop:
Merk: Samsung NC20
Processor : 1,3 Ghz
ram: 1gb

Ik heb een probleem bij het opstarten van windows xp. Als ik een programma heb geinstalleerd en ik start de computer opnieuw op, dan blijf na het inlogscherm het beeld hangen op het bureaublad. Na lang proberen ben ik er wel achter gekomen hoe ik dit kan verhelpen, door bij uitvoeren MSconfig in te voeren en de laptop zo licht mogelijk te laten opstarten door alleen systeem taken op te starten.
Maar ik moet dit iedere keer doen na het installeren van software, en echt handig is het niet om dit steeds weer te doen. Het andere nadeel is dat je alle software die normaal automatisch opstart allemaal met de hand moet opstarten.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Johan

Johan,

Ik weet niet hoeveel programma's je allemaal hebt geïnstalleerd en hoe vol je harde schijf is. Als het virtuele geheugen wat krap is ingesteld en/of de C: partitie bijna vol is, kan dat dit soort problemen opleveren. Automatisch opstartende programma's nemen onmiddellijk na de systeemstart geheugenruimte in. Het kan dus heel wel zijn dat je heugen volloopt en het systeem de inhoud van dat geheugen niet op de harddisk kwijt kan. Je zegt ook zelf dat het alleen goed gaat als je het systeem zo "kaal" mogelijk opstart. Maar waarom ook niet? Je virusscanner en je firewall moeten automatisch strarten, maar de rest kun je toch net zo goed met de hand starten? Gezien de specificaties van je laptop vind ik het niet verbazend dat je systeem zich "verslikt".

Maar misschien kun je eens vermelden wat er allemaal automatisch op zou moeten starten.

Bjor

Het is zoals Bjor zegt,kijk ff hier en volg 't advies op door 'n geheugenbank van 2GB te installeren.
Geef 's aan welke/soort programma's je installeert waarbij je netbook blijft hangen.
Hoeveel processen starten er automatisch mee op?? (taakbeheer)
De kunst is om zo weinig mogelijk processen/software automatisch te laten opstarten,als je 'n snelle pc wilt hebben!
Nog iets,maak de map C:\Windows\Prefetch eens leeg (ctrl+a-delete)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb meteen een 2gb kaartje besteld, ik heb de problemen inmiddels wel verholpen door echt alleen de programma's op te starten die ik nodig heb. Tot nu toe heeft hij nog geen problemen met opstarten.

De problemen zijn begonnen na het installeren van deomon-tools.

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan