Opstarten Windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

dehaesl

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Berichten
12
Bij het Opstarten van Windows xp krijg ik een zwart scherm met in linker bovenhoek scherm een klein horzontaal streepje. Indien ik op moederbord op ESC druk zie ik "PLEASE SELECT BOOT DEVICE": Na het aanklikken op PM-WDCWD2500JD-00HBB0 wordt Windows opgestart! Dit verschijnsel is begonnen na het installeren van een "Hp photosmart printer".Toevallig?
Wat kan er fout zijn gegaan?Dank U.
 
Ga eens naar je BIOS, en kijk daar bij Boot Sequence, of je hardeschijf als eerste bootapparaat staat.

Om in je BIOS te komen moet je op een toets drukken net na het aanzetten van je computer. Er staat dan ook vaak "Press ... to enter Setup". Veelvoorkomenden zijn F2, F10, F11, F12, INS en DEL.
 
Het opstarten lukt na press op F12 en het loskoppelen van de usb kabel van printer aangesloten op pc. Te verhelpen?
 
Ja hoor.
Doe de usb kabel er weer eens in en druk op F12. Kom je dan in je BIOS? Zo ja, zoek dan even naar Boot Sequence. Zo nee, haal de usb kabel los, en kijk of je dan wel in je BIOS komt. Zet in je volgende post even wat daar staat.
 
USB kabel printer IN pc + druk op F11/ Scherm= BIOS SETUP UTILITY met de onderverdeling = MAIN--ADVANCED--POWER--BOOT---EXIT.
Bij het aanklikken van BOOT:
BOOT-TIME DIAGNOSTIC SCREEN (Disabled)
BOOT DEVICE PRIORITY /// SPECIFIES THE BOOT DEVICE PRIOR:try Sequence
N.B. USB kabel IN pc + druk ESC = Windows start
 
Laatst bewerkt:
Boot Device Priority:
1) Floppy group Boot Priority = not installed
2) cd rom group Boot Priority (3m-hp dvd writer 6)
3) HDD group Boot Priority /// HP PHOTOSMART D720)
4) Network group Boot Priority (not installes)
 
Eerste drive / Hp Photosmart D
Tweede drive / PM-WDC WD 2500JD
Opmerking:
Er is ook een externe hardeschijf met usb-kabel aangesloten.Alvorens de printer geinstalleerd werd was het stationnummer van de externe harde schijk = "j".
Nadat de printer is geinstalleerd veranderde de stationletter van externe schijf van "J" naar de letter "K" en de printer kreeg de stationletter "J".
 
Indien ik je goed begrepen heb komt als eerste drive/pm-wdc wd 2500jd en als tweede drive/ HpPhotosmart D?
Welke handelingen moet ik doen om dat te veranderen?
 
Indien ik je goed begrepen heb komt als eerste drive/pm-wdc wd 2500jd en als tweede drive/ HpPhotosmart D?
Welke handelingen moet ik doen om dat te veranderen?

Kan verschillend:

Gewoon op de juiste hardeschijf en dan op enter en dan naar boven om die te verplaatsen.
 
Indien ik je goed begrepen heb komt als eerste drive/pm-wdc wd 2500jd en als tweede drive/ HpPhotosmart D?

De HP mag helemaal onderaan.

Vaak verplaats je ze door ze te selecteren, en dan op de + en - te drukken.

Als het goed staat, kies je voor Save & Exit Setup, en start je opnieuw op.
 
De HP mag helemaal onderaan.

Vaak verplaats je ze door ze te selecteren, en dan op de + en - te drukken.

Als het goed staat, kies je voor Save & Exit Setup, en start je opnieuw op.

Probleem is opgelost! Een dikke merci voor de geboden hulp. Nogmaals bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan