Opstarten xp duurt erg lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

RBB

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2002
Berichten
52
Onlangs heb ik windows xp home geinstalleerd geen probleem alleen heb ik door een wijziging in de bios de instellingen WAARSCHIJNLIJK verkeerd staan.

Wat is precies de volgorde van opstarten in de bios ?
 
Ok bedankt.

Omdat ik niet eerder xp op mn pc heb laten draaien weet ik niet hoe lang het opstarten duurt dus komt hier vraag 2:

Wordt door de instellingen die je net noemde ook voorkomen dat ie bij het opstarten eerst alle mappen als het ware scant en dat ie nu direct opstart.
 
Geplaatst door RBB
Ok bedankt.

Omdat ik niet eerder xp op mn pc heb laten draaien weet ik niet hoe lang het opstarten duurt dus komt hier vraag 2:

Wordt door de instellingen die je net noemde ook voorkomen dat ie bij het opstarten eerst alle mappen als het ware scant en dat ie nu direct opstart.

Hoi,

Heb je alleen WinXP geinstalleerd of ook andere prog's?
Kijk anders eens met "msconfig" wat er allemaal opstart.
Ook geluiden en een achtergrond vertragen het opstarten.

Grtzzz.
 
De pc is bijna nog helemaal leeg maar het zit 'em in het "scannen" allemaal cijfers (mappen) die hij langs gaat voordat ik dan eindelijk het beginscherm zie van xp
 
Geplaatst door RBB
De pc is bijna nog helemaal leeg maar het zit 'em in het "scannen" allemaal cijfers (mappen) die hij langs gaat voordat ik dan eindelijk het beginscherm zie van xp

Oooh,.....is dat een virusscanner die scant en dus vertraagt?

Grtzzz.
 
[Nee, het is ook geen virusscanner want die zit er nog niet op.

Om je een beeld te geven:

het beeld is zwart met witte letters en meestal zie je dit beeld maar 2 a 3 seconden maar in mijn geval wel bijna 2 a 3 minuten.

Ik zal straks even de instellingen van Sigma opvolgen om te kijken of het euvel dan is opgelost
 
Misschien dat dit je helpt.

Schijffouten opsporen en herstellenMet het hulpprogramma Foutcontrole kunt u het systeem controleren op fouten van het bestandssysteem en beschadigde sectoren op de vaste schijf.

Open Deze computer en selecteer vervolgens de lokale schijf die u wilt controleren.
Klik in het menu Bestand op Eigenschappen.
Klik op het tabblad Extra onder Foutcontrole op Nu controleren.
Schakel onder Opties voor schijfcontrole het selectievakje Beschadigde sectoren zoeken en repareren in.
Opmerkingen

U opent het onderdeel Deze computer door te klikken op Start en vervolgens te klikken op Deze computer.
U kunt dit proces alleen uitvoeren als alle bestanden zijn gesloten. Als het volume op dit moment in gebruik is, verschijnt er een berichtvak waarin u kunt opgeven of u de schijfcontrole wilt uitvoeren wanneer u het systeem de eerstvolgende keer opnieuw start. Nadat u het systeem vervolgens opnieuw hebt gestart, wordt de schijfcontrole uitgevoerd. Op het volume kunnen geen andere taken worden uitgevoerd terwijl dit proces actief is.
Als het volume is geformatteerd met NTFS, worden door Windows automatisch alle bestandstransacties geregistreerd, beschadigde clusters vervangen en kopieën opgeslagen van de belangrijkste gegevens van alle bestanden op het NTFS-volume.
Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie.
 
Je kunt ook het progje ,,Bootvis'' runnen om het opstarten te optimaliseren.
 
Bedankt, ik zal alles even uitproberen en zal later even melden wat het resultaat is geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan