opstarten xp geeft error

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgraansma

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
ik heb een paar dagen geleden een nieuwe hd gekocht van 320gb want mijn oude van 40 gb gaf steeds een smart failure dus het werd tijd voor een nieuwe, ik heb dus die oude hd eruit gehaald en de nieuwe erin gezit. ik heb de jumpers,kabels en de bios allemaal goed gedaan, dat weet ik zeker. maar nu doe ik de instalatie cd van xp erin (de setup loopt wel gewoon) en dan moet ie nadat de bestanden zijn gekopieerd de compuer opnieuw opstarten.
dit doet ie dus zelf maar als ie dan opnieuw is opgestart gaf ie eerst steeds de error: schijffout. nu heb ik de hd een paar keer geformateerd en xp meerdere malen opnieuw geprobeerd te instaleren geeft ie nu de error : a disk read error ocured press alt+ctrl+del
en dan start de pc opnieuw op en het maakt niet hoe vaak ik dit doe, windows wil maar niet opstarten!!

aub hulp nodig en snel.

Hoi,

Van de site van het merk hd een tooltje downloaden en hiermee testen geeft hij fouten aan even terug gaan naar de winkel en een nieuwe vragen.

Modag

probeer ook de data kabel eens te vervangen soms is dat de oorzaak van smart failures,
en disk read write errors.

dat tooltje moet die op een floppy of kan het ook op een cd?

en de data kabel vervangen daar ligt het niet aan want ik heb er gelijk een nieuwe bijgekocht.

Hoi,

Ik hoop dat je inderdaad een floppydrive hebt want meestal moet het met een floppy maar ik denk dat je hem waarschijknlijk ook wel met een cd kan doen maar dat weeet ik niet zeker.

Modag

Hoi,

Ja hoor hij maak een bootable cd dus zou moeten werken wel even je cd-romspeler als first boot zetten.

Modag

kk ik ga nu testen alvast bedankt

oke ik heb de cd erin gedaan bios goed en als ie dan opstart zegt ie dat ie geen boot record kan vinden en dan gaat hij automatisch weer naar ide-0 en dat is die hd en geeft ie weer diezelfde error......

ps. kom anders in chat dat praat wat sneller.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Sorry ik zou niet weten hoe een chat werkt ik doe dat namelijk nooit maar heb je de dos versie geprobeert.

Modag

Hoi,

Ik denk dat zo heel moeilijk wordt, misschien is het verstandig dat je even met de hd naar de winkel loopt als dat tenminste kan en hem daar even laat testen kunnen ze gelijk een nieuw geven als hij defect is.

Modag

ja ik heb hem inderdaad naar de winkel gebracht en daar hebben ze hem getest en daar kwam uit dat er niks met de hd aan de hand was, nu heeft die man er naar gekeken (toen ik weg was) en heeft ie me gebeld dat het aan de moederboord lag.......... dat vond ik al raar want die andere hd deed het prima...... maarja als ze hem maar kunnen repareren. :p

Hoi,

Ja in die richting zou je niet zoeken dus maar vraag wel het moederbord even terug is misschen wel verstandig, om welk moederbord gaat het als ik vragen mag.

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan