Opstarten XP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freshke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2004
Hallo,

ik heb even relevante topics liggen doornemen om het probleem mss via die topics op te lossen, maar het mocht niet baten.

Volgende probleem stelt zich bij een vriendin van me.

XP start op en ze komt in inlogscherm waar ze voor de administrator of zichzelf kan kiezen, (dit had ze vroeger al niet). Ze kiest voor één van beide en XP start op, maar niet zoals het zou moeten aangezien hij dadelijk terug aflogt en terug op het inlogscherm terecht komt.
Bij het inloggen krijgt ze enkel bureablad te zien en GEEN iconen of taakbalk.

Korte samenvatting: inloggen en wordt dadelijk terug afgelogd.

Ze heeft geen netwerk (die mogelijke oplossing in andere thread gaat dus niet gaan)
XP cd mankeert blijkbaar ook (herstelconsole kan ze dus ook niet proberen)

In de hoop dat jullie het weten. Ik heb het probleem nog nooit tegengekomen, dus... en formatteren is wat te voorbarig

Mvg.

Quote:

Start opnieuw op en kies de Herstel console in het menu.
In de Recovery Console type je:
ren %systemroot%\system32\userinit.exe wsaupdater.exe

Indien de herstelconsole nog niet is geïnstalleerd kun je dat op de volgende manier doen.

Je installeert de herstelconsole als volgt:
Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom station en start op in veilige modus. Klik daar Start -> Uitvoeren.
Typ in het vak Openen d:\i386\winnt32.exe /cmdcons waarbij d: de stationsaanduiding van het cd-rom station is (is dus afhankelijk van schijfindelingen).
Er wordt een Windows Setup-dialoogvenster weergegeven waarin de optie voor de herstelconsole wordt beschreven. Er wordt gevraagd de installatie van de herstelconsole te bevestigen. Klik op Ja om de installatieprocedure te starten.
Start je computer opnieuw op.Wanneer je de computer de volgende keer opstart, wordt de vermelding 'Microsoft Windows XP Herstelconsole' weergegeven in het opstartmenu

bron met dank aan Lucky Fred (mooie site trouwens)

Geplaatst door nanette
Quote:

Start opnieuw op en kies de Herstel console in het menu.
In de Recovery Console type je:
ren %systemroot%\system32\userinit.exe wsaupdater.exe

Indien de herstelconsole nog niet is geïnstalleerd kun je dat op de volgende manier doen.

Je installeert de herstelconsole als volgt:
Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-rom station en start op in veilige modus. Klik daar Start -> Uitvoeren.
Typ in het vak Openen d:\i386\winnt32.exe /cmdcons waarbij d: de stationsaanduiding van het cd-rom station is (is dus afhankelijk van schijfindelingen).
Er wordt een Windows Setup-dialoogvenster weergegeven waarin de optie voor de herstelconsole wordt beschreven. Er wordt gevraagd de installatie van de herstelconsole te bevestigen. Klik op Ja om de installatieprocedure te starten.
Start je computer opnieuw op.Wanneer je de computer de volgende keer opstart, wordt de vermelding 'Microsoft Windows XP Herstelconsole' weergegeven in het opstartmenu

bron met dank aan Lucky Fred (mooie site trouwens)

Lees mijn eerste post ;) Herstelconsole gaat dus niet.

Had ik gelezen; maar in mijn post stond ook dat je de herstelconsole kon installeren:

Ik hoopte dat het op deze manier zou lukken . . .

Probleem is dat ze dan de XP cd moet hebben en die heeft ze blijkbaar niet.

Formatteren is geen probleem, maar ik vind dus nergens informatie over de oorzaak van het probleem en het komt toch regelmatig voor tegenwoordig als ik zo wat rondlees.

Dus ik hoop nog altijd dat iemand hier weet wat de oorzaak zou kunnen zijn, want nu zoek ik naar een speld in een hooiberg.

Vooral het feit dat je in veilige modus niet kan opstarten, baart me zorgen want dan zijn er essentiele files aangetast.

Aangezien ze CD niet heeft en ik via netwerk ook niet kan werken want dat heeft ze daar ook niet, lijkt mij de enige oplossing een formatje met de gevolgen vandien.

Groeten en ik hoop nog steeds op de reddende engel.

Is het mss een pc van Packard Bell of Compaq of zo? In dat geval staat de originele configuratie op een zgn verborgen partitie, die je mbv een recoverydiskette of recoveryCD (bijgeleverd door fabrikant) kan proberen "op te roepen". Als je het pc-type weet kan je dit meestal wel terugvinden op de site van de fabrikant.

Als het toch formatteren wordt, zal je toch óók de XP-CD nodig hebben (tenzij het dus zo'n bovenstaande pc is)? Als je die van iemand zou kunnen lenen, dan zou je kunnen proberen die herstelconsole alsnog te installeren.

Geen oplossing, wel uitkomst

Ik heb vandaag ookhet probleem gehad, maar zoals je ziet werkt alles weer zonder data verlies.
Regel gewoon die WinXP cd en gebruik de repair functie van de CD, geen data verlies, wel weer werkende windows.

suc6 alex

vermoedelijke oorzaak

Ik heb exact hetzelfde probleem.
In de herstelconsole type ik de voorgestelde tekst:
ren %systemroot%\system32\userinit.exe wsaupdater.exe, maar krijg dan de medling dat dit een onjuist commando is.

Het gedonder is volgens mij begonnen toen ik na een scan door Norton een aantal dll etjes heb weggegooid.
Die zitten nu in de prullenbak, maar daar kom ik niet meer bij. een formatje is me nog even te ver weg.

Wie heeft er nog ideeen?

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan