Opstarten Xp prof

Status
Niet open voor verdere reacties.

Driver

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Wie kan mij helpen met het volgende:

Als ik mijn computer opstart gaat hij automatisch naar de veilige modus.
Hierna start hij door en krijg ik het windows logo, en dan ineens een blauw scherm waar meldingen opstaan (gaat zo snel is niet te lezen) en dan gaat de computer weer opnieuw starten.
dit gaat zo eindeloos door

Wie kan mij helpen

Groet
Driver

Doe eens een virus scan in "veilige modus" , er zijn een aantal virusjes die dit grapje veroorzaken.....

Geplaatst door ErpCity
Doe eens een virus scan in "veilige modus" , er zijn een aantal virusjes die dit grapje veroorzaken.....

Dat gaat niet omdat hij steeds doorstart en ik niet in de veilige modes kan komen

Zou het mogelijk zijn om met de Windows-cd op te starten en direct te kiezen voor systeemherstel?
En dan een flink aantal dagen terug.

Ook weet ik dat er met b.v. Norton te scannen is voordat Windows in komt. Misschien weet iemand hier meer vanaf.

Geplaatst door Elisa
Zou het mogelijk zijn om met de Windows-cd op te starten en direct te kiezen voor systeemherstel?
En dan een flink aantal dagen terug.

Ook weet ik dat er met b.v. Norton te scannen is voordat Windows in komt. Misschien weet iemand hier meer vanaf.

Ik kan helemaal niet in de computer komen.
is er niet een diskette waarmee je de computer kunt opstarten en die eventueel de aanwezige virussen eraf haalt

Ik begrijp dus dat als je de windows CD in de drive doet en je gaat bij het opstarten ondertussen op de F8 [of F5] toets hangen, het systeem niet vraagt met welke bron jij vindt dat het op moet opstarten? [cd of hdd]

Dan lijkt mij dat je een zeer serieus probleem hebt [memory resident virus, mbr virus/mbr corrupt]

Geplaatst door ErpCity
Ik begrijp dus dat als je de windows CD in de drive doet en je gaat bij het opstarten ondertussen op de F8 [of F5] toets hangen, het systeem niet vraagt met welke bron jij vindt dat het op moet opstarten? [cd of hdd]

Dan lijkt mij dat je een zeer serieus probleem hebt [memory resident virus, mbr virus/mbr corrupt]

Ja dat klopt helemaal, wat is hier dan aan te doen????

Staan er dingen op je schijf waar je ernstig aan gehecht bent? Welk OS heb je?

Ik kan er maar 1 verzinnen [in geval van mbr virus]:
FDISK/MBR of FDISK/CMBR C: met alle risico's die dat meebrengt [alleen formateren is niet genoeg als het virus "ping-pongt" tussen mbr en memory]

Voor het geval je nog wat meer uitleg kunt gebruiken:

Laatst bewerkt:
Lucky you! :D
Volgens mij krijg ik op 2 computers hetzelfde te doen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan