opstarten xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

djowen

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2002
ik heb een probleem met de opstartprocedure van windows. Voordat ik mijn gebruikersnaam aan kan klikken start de computeralweer op. Hij lbijft opnieuw opstarten. Geavanceerde opstartfuncties (veilige modus) heb ik geprobeerd maar werkt niet. Wie helpt?

Kijk eens of je mischien het Blastervirus te pakken hebt.
Blaster virus
Blaster, RPC-meldingen en reboots <--klik.
Je zal ff moeten proberen op te starten vanaf een Win98(se) opstartfloppy en kijken in de map system32 of daar MSblast.exe instaat.
Hopelijk heb je geen NTSF schijf indeling.
Heb je dat we,l dan kan je daar niet bij komen via een Win98(se) opstartfloppy.:(

Laatst bewerkt:
het is nog voor dat ik in het echte windows zit. Dus ik kan ook daarin niks veranderen. Blaster is toch allen dat hij opnieuw opstart maar dat je 30seconden van te voren wordt gewaarschuwd. Nu is het voor dat op het bureaublad kom.

Blaster lijkt me uitgesloten..

Heb je voordat het gebeurde iets geinstalleerd qua hard- of software?

niet dat ik weet. Laatste keer dat hij het deed wel in veilige mouds opgestart om dat hij ongelooflijk langzaam was

vraagje heb je geheugen vervangen? en wat voor systeem mobo en zo

ik heb niks bijzonders gedaan met de hardware of zo. Laatst geprobeerd linux te installeren. Alleen zonder resultaat. Systeemgegevens weet ik niet. Amd Athlon 2000+ 256 mb werkgeheugen.

kan ik ook systeemherstel uitvoeren vanaf opstartdiskeete of dos ?

Je kan een herstel uitvoeren met de XP-cd.

Start hiermee op en voer de herstelfunctie uit.

ik heb alleen geen windows cd, het is een OEMversie. Het enige wat erbij zat was een hertsteldiskeete, maar die wist alles.

Als je geen cd hebt wordt het wel heel moeilijk.
Toevallig had ik vannavond exact het zelfde probleem, mijn eigen schuld ik had in mijn boot screen zitten rommelen en de ntoskrnl.exe overschreven, resultaat pc start op bootscreen komt pc sluit af en start weer opnieuw op :)

De oplossing die ik heb gedaan was als volgt.
Opstarten met de cd-rom van xp, eerst de bootvolgorde veranderen in het bios zodat hij de cd-rom speler eerst pakt, dan met de cd naar herstellen gaan, dat is de enigste mannier om in ms-dos te komen, vervolgens uit een andere pc de ntoskrnl.exe op een cd gezet ( floppy is net te klein ) en van hier uit het bestand gekopierd naar C:\windows\system32.

Je zie wel dat het niet simpel is in jouw geval, ik weet niet of je nog een pc hebt met xp erop.

Wat je kan proberen leen even een XP-cd bij kennissen en kopier daar ook gelijk dat bestand op een cd-rw.

Nog een optie is haal je HDD eruit en zet hem in een andere pc en zet alle data over die je niet wil missen, daarna kan je rustig windows opnieuw erop zetten met je herstel diskette.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan