Opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander71

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2008
Hallo,

Nadat ik de laatste keer mijn PC correct heb afgesloten, ontdekte ik gisteren dat niks meer werkt. Ik zet de PC aan maar hij loopt niet verder. Ik kan dan kiezen uit de opties:
- veilige modus
- veilige modus + netwerk etc
- laatst bekende werkende config
- normaal.

Geen van al deze opties werken, PC blijft steeds weer op het scherm terugkomen waar op ik de keuzes kan maken. Ik heb getarcht te rebooten via HDD maar ook dit werkt niet. Heb helaas geen systeem diskette. Kan iemand mij helpen zodat ik wel op C-schijf kan komen zodat ik het recovery bestand kan activeren?

Alvast dank, gr Alexander

Hoi,

Wat bedoel je precies met 'rebooten vanaf HDD' ?

Je kunt de originele WindowsXP cd plaatsen, herstarten.
Zorgen dat je in de BIOS-setup opstart vanaf de cd- of dvd-drive (afhankelijk van je moederbord direct bij opstarten op F2; DEL of F10 of Esc drukken)
En dan vanaf de cd de optie installatieherstel kiezen.

Hoi,

Wat bedoel je precies met 'rebooten vanaf HDD' ?

Je kunt de originele WindowsXP cd plaatsen, herstarten.
Zorgen dat je in de BIOS-setup opstart vanaf de cd- of dvd-drive (afhankelijk van je moederbord direct bij opstarten op F2; DEL of F10 of Esc drukken)
En dan vanaf de cd de optie installatieherstel kiezen.

Ik heb geprobeerd de PC via de HDD te starten echter geen geluk. Ik heb ook geen orginele windows XP cd daar Windows reeds was voorgeinstalleerd en ik geen systeemdisk heb aangemaakt.Hoe kan toch mijn c-schijf benaderen zodat ik middels de veilige modus toch het gehele systeem kan resetten? Ik heb een recovery bestand op c staan echter kand aar nu niet bij.

Laatst bewerkt:
Je bent wat dubbel en dat weet je ook wel.
Je geeft aan dat je niet via het bootmenu in de veilige modus kunt opstarten, noch één van de andere opties.
Toch blijf je steeds maar vragen of dat wél kan ....

Het kan dus niet en je zult via een ander 'medium' moeten proberen op te starten.
Je geeft aan HDD, en ik vraag wat je precies bedoelt want dat IS de harde schijf en DUS probeer je daarmee opnieuw vanaf de systeempartitie op te starten ..... en dat ging nou juist niet.
Of je moet je 'eigen' betekenis geven aan het begrip 'HDD', maar daar reageer je niet op .....

Misschien helpt het om er toch maar iemand bij te halen die er wat meer verstand van heeft, want zo op afstand denk ik niet dat het gaat werken.

Houd tijdens het starten de f5 of f8 ingedrukt.

Bij 1 van deze optie krijg je een aantal (meerdere dan je gewend bent) opstartopties. Kijk goed en kies voor de optie
Automatische herstart na crash uitschakelen.

Als het goed is stop je PC bij de volgende keer en er verschijnt een blauw scherm met een foutmelding.
Vertel hier die foutmelding.

(ik denk zelf "Unmountable Boot Volume"

Hoor het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan