Opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

freckles

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2001
Na alles op mijn laptop eraf gehaald te hebben, opnieuw geformateerd, heb ik de fabrieks cd gebruikt om alles terug te zetten.

Het opstarten duurt minimaal 15 minuten.

Heb de boot op de harde schijf gezet als eerste daarna pas cd rom.

Afsluiten gaat trouwens razendsnel.

Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt, Debby:o

De vraag luidt: wat kan er aan de hand zijn waarom hij zo traag opstart en wat kan ik hieraan doen.

Duidelijker kan ik hem ff niet formuleren.

bedankt, Debby

ga eens naar start/uitvoeren/ en typ daar in msconfig en ga naar de tab opstarten,staan daar dingen tussen die niet opgestart hoeven worden???
zet die dan uit

Kan je iets specifieker zijn:
Welk gedeelte van het opstarten duurt er lang?

het duurt erg lang voordat hij windows xp opstart. Het is net of hij de windows niet kan vinden. de processor is erg druk bezig en pas na een kwartiertje dan start hij ineens de windows op.

Eerst scherm van het merk van de laptop (siemens)
dan een zwart scherm
dan komt er een rijtje met een x aantal iiiiiiiiiiii
die gaat hij heeeel langzaam af. hij ging voorheen bij het tiende iiii door met opstarten met windows. nu ook wel maar eer dat hij bij het zoveeltste i tje is duurt een kwartier.

Als hij dan het windowsscherm opent (zwarte scherm met het bewegende balkje) dan gaat het heel erg vlug. eenmaal opgestart is ie lekker vlug.

De windows xp gaat dus wel maar voordat ie daar is ppffffff

is een heel simpele uitleg maar ik ben er niet zo in thuis hoe men dat allemaal noemt. sorry

Alvast bedankt

oke dat zou dus ook nog kunnen. Heb m alleen op de boot bekeken. staat nu 1e harde schijf, 2e cd rom, 3e verwisselbare schijf.

dan zou t dieper moeten zitten. enig idee waar ik naar zou moeten kijken?

thnks

debby

Nee, ik helaas niet.
Andere mensen van het forum denk wel, dus wacht maar af op een reactie van hun.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan