opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

a3koerier

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Sinds ik m'n pc na gebruik op een normale wijze heb afgesloten in de slaapstand en hem na 3 uur weer wilde opstarten kreeg ik de mededeling dat er iets met de software aan de hand was waardoor hij niet meer kon opstarten.Op het scherm dat ik krijg heb ik de keuzes om op te starten: 1e. veilige modus 2e. veilige modus met netwerkmogelijkheden 3e. veilige modus met opdrachtprompt 4e. inde positie zoals hij het laatst deed 5e. normaal opstarten . Dan start hij op als ik niets doe na 30 sec.en is het weer hetzelfde.
Ik heb al geprobeerd met de recover cd en de install.cd maar geen enkel resultaat hij start niet op wat nu nog gedaan?????

Kun je gedetaileerder zijn dan: "iets met de software"?
Gaat het opstarten in veilige modus weg goed?

Als ik opstart dan krijg ik eerst (90%) press DEL to enter setup (wat nooit was) dan gaat hij verder en krijg ik: Hier het bericht letterlijk, " Windows kan niet goed worden gestart onze excuses ,mogelijk is een recente wijziging van de hard of software hiervan de oorzaak.Als deze comp. niet meer reageerde,onverwachts opnieuw opstartte of automatischwerd afgesloten om uw mappen en bestanden te beschermen kunt U het beste voor laatstbekende juiste configuratie kiezen om terug te keren naar instellingen die werden gebruikt toen de comp.nog wel werkte.
Velige modus
Veilige modus met netwerkmogelijkheden
Veilige modus met opdrachtprompt
Laatst bekende configuratie ( recente instellingen die werkten)
Windows normaal opstarten
Gebruik de pijltjestoetsen om een besturingsysteem te selecteren.

recent nieuwe hardware toegevoegd ? drivers geinstalleerd ? of andere weizigingen gemaakt aan de pc ?

Hi ,
Er is niks toegevoegd of veranderd en daarom ben ik daar verwonderd over ,ook dat hij niet opstart vanaf de originele recover cd en de install.cd

Start op in de veilige modus en zet 'n systeemherstelpunt terug van voor de ellende begon!

Ik zou hem best willen opstarten in elke modus die maar bestaat maar telkens krijg ik de mededeling zoals hierboven omschreven .Hij start in het geheel niet op,dat is het probleem.

de omschrijving die je geeft is precies de omschrijving van wanneer windows fout is afgesloten.
Dat "press DEL to enter setup" gaat naar de BIOS van je computer.

Maar er is dus iets fout gegaan met het afsluiten.
Dat de cd's (of dvd's) niet werken ligt waarschijnlijk aan dat in je BIOS de volgorde van opstarten de hardeschijf, boven de CDRom-DVD staat. Als je dat veranderd start hij wel op van de CD's, mist die opstartbaar zijn natuurlijk.

Hi ,

Het euvel is verholpen door de batterij op het moederbord te vervangen.Je moet er maar opkomen. Hardstikke bedankt .

Ja dan bleven de instelligen in het BIOS die je deed niet bewaard daarom kon je ook niet opstarten van cd.Die batterijen gaan anders heel lang mee dus komt 't niet zo vaak voor maar als ik wat beter terugkijk naar je problemen kan 't er i.d.d. inzitten,maar zoals zo vaak kunnen 't meerder oorzaken zijn.
Bij de meeste pc's krijg je 'n melding tijdens de boot "battery low" o.i.d. maar de meesten letten daar niet op.
Ben blij voor je dat 't opgelost is en dat je uiteindelijk zelf de oorzaak hebt gevonden.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan