Opstarten zelfbouw pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

nurbeb

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Berichten
61
Via via ben ik in het bezit gekomen van een splinternieuw Acer moederbord type Main BD.EQ35M.ICH9DO.
Socket 775
Heb er een Intel processor Core 2 Duo E8400, harde schijf, geheugen 4Gb en videokaart Ati 5770 bijgekocht. Alles ingebouwd en opgestart.
De computer begint te lopen, geeft na 4-5 seconden een beep, de monitor geeft een wit scherm met daarop in grote groene letters "ACER".
Links onder komt de tekst:
Del: Enter Setup - F12: Boot Menu
Verder gaat het niet, computer reageert nergens op.
Cmos reeds gereset, batterij getest -> geen resultaat.
Heeft iemand een idee?
 
windows wel geinstalleerd.
zo niet dan even doen.
geen hd erin hangen met windows er al op dat gaat niet werken.

Groet Cees.

:thumb::thumb:
 
Bedankt japie57 voor je snelle reactie, maar ik ben nog helemaal niet aan het besturingssysteem toegekomen, harde schijf is nog volkomen leeg.
Nadat ik alle delen in de kast gemonteerd had, heb ik de pc onder spanning gezet en op de power switch gedrukt, wat er toen gebeurde heb ik reeds beschreven.
Hoop dat je hiermee iets kunt doen.
 
kan je boot even kiezen, dan kan even de hd kiezen als je dat doet, misschien dat hij dan door boot.
 
Hallo Nicj56, helaas kan ik niets kiezen, het lijkt net of het toetsenbord niet herkend wordt.
Mijn toetsenbord is usb, redelijk nieuw, bij opstarten pc begint alleen het lampje van capslock brandt, voor de rest reageert mijn toetsenbord nergens op.
PS toetsenbord geprobeerd, geen verandering.
Zie graag reacties tegemoet.
Groet
Ben
 
Wat zou er niet goed werken, moederbord, processor?
Het moederbord heb ik via een goede vriend verkregen, hoe hij er aan komt mij niet bekend.
Groet
Ben
 
bijna zelfde probleem gehad met socket 939 moederbord heb je het geheugen er goed in zitten anders nog even goed aandrukken :thumb:
bij mij was het probleem toen verholpen:)
mvg Merlijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan