Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo

zouden jullie mij kunnen vertellen wat er nu echt mee op moet starten?
Als ik naar msconfig ga en dan naar opstarten dan staat er wel zoon lange rij maar ik durf niets uit te zetten.
ik heb windows xp.
wie kan mij raad geven?
alvast bedankt
gr Petra

dank je wel wajang voor je reactie maar mijn engels is dermate slecht, en mijn pc kennis evenzo dat ik er niets van begrijp.
is zo een soort pagina ook ergens in het nederlands te vinden?
gr.Petra

Het is niet moeilijk hoor, je scrolt op de pagina naar beneden tot je aan het alfabet komt. Als je opstarten in ms config open hebt staan kun je kun je kijken wat er opgestart is en vergelijken met de lijst.
Als er een "y" voorstaat dan is dat progje nodig voor de goede werking van de pc,
staat er een "n" dan is dat niet noodzakelijk maar kan geen kwaad dus laten staan als je niet weet wat het is,
staat er een "u" dan moet je zelf bepalen of het nodig is, dus laten staan als je niet zeker bent,
staat er een "x" dan is het ongewenst en moet verwijderd worden.
Let echter goed op als je iets verwijderd dat je niet het foute verwijderd. Je zal bijvoorbeeld " loadpowerprofile " zien staan in je opstartscherm. Als je dan gaat zien onder de "L" op de site en je scrolt naar beneden dan zal je zien dat die twee maal vermeld staat. Eenmaal met een "x" ervoor en eenmaal met een "u", doch met een verschillend command. Die met het ASDAPI.exe command is het resultaat van een virus, maar die met het Rundll.exe is nodig voor je energie besparing zoals bv monitor shut down. Dus moet je die niet verwijderen. Let dus goed op wat je doet want een vergissing is snel gemaakt.

Groetjes

P.S. als je niet zeker bent dan geef je maar even de naam en de opdracht door en dan kijk ik wel even.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan