opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
Tijdens het opstarten van Windows XP Pro gaat mijn pc heel even naar het BIOS scherm en laat dan heel even wat gegevens zien en een piepje en start vervolgens gewoon door dat zijn fracties van seconden.We hebben dit nog nooit gehad en terug naar een vorig herstelpunt geeft ook geen oplossing,zijn er forum bezoekers die dit ook al eens hebben gehad?? zo ja dat had ik dit graag vernomen hoe ik dit krijg opgelost. Wij hebben een ASUS P4C800-E moederbord met een P4 3Ghz Intel processor en 512 Mb DUALLCHANNEL geheugen.

Hoeveel biebjes geeft die tijdens opstarten?

Hij geeft 1 biebje maar dat is maar van hele korte duur,bij het opstarten of dat nou een koude start of een herstart is geeft hij 1 biepje en laat het scherm van het BIOS zien is maar een fractie van 'n seconde en dan start hij gewoon door.Dat was nooit hij starte normaal op ging naar het XP scherm met dat loopbandje en dan vervolgens naar het beeld met pictogrammen dat was normaal?? vreemde zaak.

Wat voor merk bios?
Toevallig geheugens bijgeplaatst?

Laatst bewerkt:
Het Bios is van: AMI , American Megatrends Inc: en nee we hebben geen geheugen bijgeprik.We hebben wel nog nooit het Bios geupdate dit is nog altijd het Bios zoals we het moederbord hebben gekocht nieuw.

Al een keer in de bios geweest en opnieuw opgeslagen?

1x kort DRAM- Refresh uitgevallen; de correkte plaatsing van alle RAM-Modules controleren; de timinginstellingen in het BIOS controleren (probeer eens de Auto Configuration-waardes); eventueel alle geheugenmodules eruithalen en weer opnieuw plaatsen (contactprobleem); Mogelijk dat nieuw ingebouwde modules niet samenwerken met de oude modules; Indien de fout blijft bestaan bij de handelaar de modules laten testen.
Probeer even memtest86 om je geheugens te testen.

Laatst bewerkt:
Dit geheugen is DUALL CHANNEL geheugen en is als setje gekocht in de Orginele verpakking van CORSAIR en is 2 x256 Mb / 400 Mhz geheugen en dit geplaats op een ASUS P4C800-E Deluxe moederbord en is nog nooit er af geweest nadat het is geplaats en werkt perfect,ik geef hier nog even mijn Boot Load gegevens door daar heb ik ook al vaak de vraag naar gekregen maar nog geen antwoord:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Misschien kunnen jullie hier wat mee??

Mankeerd niets aan ben je al in je bios geweest en heb je hem een keer opnieuw opgeslagen?

Ja dat heb ik net gedaan, en het biepje en het zwart Post scherm van Americans Megatrends Inc: met witte letters is er nog.Er word ook gezegd dat dit zo hoort en dat geloof ik ook wel maar het is er nooit geweest vandaar dat mij dit nu zo opvalt.

Nee het probleem is nog niet opgelost mits dit normaal moet zijn zoals sommige forumleden zeggen dat dit normaal is,dit is het postscherm wat voorbij vliegt en dit geeft een biepje?? nooiiiiiiit gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan