opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

croonengoal

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Hallo,
Op een andere (oude) pc van me, Win98 PII 350Mhz. 256MB geheugen,6.03GB HD. Wilde ik een HD bijzetten van 30GB. Maar niet gelukt dus...ik alles weer terug gezet zoals t stond, start k nu op en zegt hij: 'ongeldige systeemdiskette, vervang de diskette en druk op een toets. Heb er een opstartdiskette in gedaan van Win98 maar reageert niet. bios verandert met opstarten maar werkt ook niet:confused: iemand enig idee?Ohja een andere HD eraan koppelen als master werkt wel. Wie helpt me op weg? groeten,

Moet toch een master/slave probleem zijn. Heb je de jumpers nagekeken?

Kabel hetzelfde aangesloten als eerst? Daarmee bedoel ik of de harde schijf op het eind van de kabel zat of in het midden van de kabel?

Staat de master/slave setting van die 6 GB wel goed of zit de IDE kabel nu soms niet goed ( kan op zijn kop erin zitten) , zit er toevallig geen CD nog in de CD-Rom speler en ook geen floppy in A: ?
Misschien ook even in je Bios die HD van 6 GB nog even opnieuw laten detecteren ( 1e bios pagina dacht ik )

Jumper staat goed van die 6GB, gewoon master, kabel alle mogelijkheden gebropeerd.bios geheckt, nix in A:, D: en E:.....nog meer suggesties?

Heb het nu anders gedaan...heb de kaart die ik erbij wilde zetten van 30GB helemaal leeggemaakt, master gemaakt en windows op geïnstalled. Die andere schijf van 6.03GB slave gemaakt en dan doet ie het wel...als k die 6 dan weer master maak en die van 30 slave vraagt hij weer om die systeem diskette...?:mad: Terwijl als hij op slave staat kan ik er wel zo in.....?:confused: :eek:

In dit laatste verhaal lijkt het weer een boot.ini probleem, omdat je windows nu ook op de 30 GB hebt geinstalleerd.

De boot.ini staat alleen op C.

Je kunt het trouwens toch ook zo houden? 30GB master, 6 GB slave? Dan gebruik je die 6 GB bv voor mp3'tjes.

ja hou het nu ook zo, is alleen nog ff klooien met alle drivers....en alle progs op de 30GB zetten:confused: maarja wel een schijf erbij:D , bedankt!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan