opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bredenoort

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
als ik mijn computer opstart hoor ik de computer zeggen dat het systeem wordt opgestart uit booting system. kan ik dit uit zetten????

Laatst bewerkt:
Volgens mij begrijp je het verkeerd.

velpzuid.nl bedoeld:

- Dat je naar de 'eigenschappen' van 'deze computer' moet gaan. (Engels = Proporties)
- Ga dan naar het tabblad 'geavanceerd'. (Engels = advanced)
-Klik dan op 'Opstart- en herstelinstellingen'. (Engels = Startup- and recoverysetting (zoiets dergelijks))
-En dan 'bewerken' (Engels = Edit)

Ik raad je aan om hier niet zomaar willekeurig iets te verwijderen. Haal je het verkeerde weg, dan kan je wel eens met de 'gebakken peren' zitten.

Als je op Edit druk dan open je in werkelijkheid de file boot.ini die te vinden is op de C: (of op welke partitie je windows ook geisntalleerd hebt)
In de boot.ini staan de gegevens die je PC nodig heeft om te weten wat hij/zij moet opstarten.

In mijn geval Windows XP op partitie 1
Zo ziet mijn boot.ini er dus uit

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

let wel dat je niet zelf een boot.ini file kan aanmaken door een simpel en normaal wordpad/kladblok filetje er neer te zetten.

Veel succes... ik hoop dat je hier je antwoord in kan vinden

bedankt voot je antwoord. ik heb het bestand gevonden maar moet ik daar iets in veranderen of verwijderen. dit is wat er staat

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

Ik zie niets verkeerd aan je boot.ini... maar ik snap ook eigenlijk niet precies wat je probleem is... ik legde het alleen even wat duidelijker uit van wat velpzuid.nl zei.

Misschien dat je je vraag even iets duidelijker kan formuleren...

als ik mijn pc opstart dan hoor ik een stem die zegt dat de pc opstart uit boot operationsystem. mijn vraag is kan ik dit uit schakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan