opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter CAT21
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CAT21

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2005
Hallo

nadat ik gisteren mijn computer heb uitgezet wil hij niet meer opstarten met de floppy drive en dvd driver als ik idl kabel aan sluit blijft de computer hangen op het zoeken naar een dvd rom en floppy bij de floppy krijg ik de melding fdc failure
ik heb er een andere dvdrom ingedaan maar het zefde probleem ook heb ik een andere idl kabel gebruikt maar dat helpt ook niet
wie kan mij helpen met dit rare probleem

Remco

je zegt hetzelf als FDC = floppy disk controller failure dus waarschijnlijk is je FDC kapot of je floppy drive.
Zet die is uit in je bios en kijk dan wat hij doet.

ik heb de floppy er uitgehaald en uitgeschakeld in de bios maar hij blijft nog hangen op dvd rom ik heb 3 veschillende dvdspelers geprobeerd maar hij blijft hangen op het zoeken naar een primaire master (auto detect )

dan is er toch iets aan de hand met de Controllers op je moederbord.

betekend dat dat er iets kapot is
het zoineens begonnen

remco

waarschijnlijk wel ja als de controller kapot is dan is de enigste optie het moederbord vervangen.

het verhaal word vreemder en vreemder
Ik had een muis die een beetje hapert en die heb ik er uit gehaald en ja hoor de computer start weer op met dvd rom maar hij start nu heel traag op het duurt heel lang voor ik op mijn buro blad icoontjes krijg ?

Remco

*offtopic* lol denk dat je computer behekst is *offtopic*

dat is erg vreemd ja. weet er zo even geen antwoord op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan