opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisshop

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb mijn computer( 3 jaar oud) aan mijn zoon gegeven.
Die heeft een wat oudere staan, die veel trager is.
Helaas, na enkele weken krijg ik te horen, dat de computer niet meer doorstart.
Bij het opstarten gaat hij zoeken naar een netwerk en blijft daarin hangen.
In de bios weer de harde schijf aangegeven.
Computer start op, gaat op weg naar windows en start dan weer opnieuw op.
Enzo verder.

Ik heb met een opstartdiskette de partitie verwijderd en een nieuwe gemaakt. Alles weer opnieuw erop. De computer doet het prima bij mij.
Weer terug naar mijn zoon en na twee weken weer hetzelfde verhaal.
Weer terug en alles weer herhaald.
Een paar weken bij mij uitgeprobeerd, zonder problemen.
Breng de computer bij hem, sluit alles aan en start de computer op.
Computer gaat direct weer naar een netwerk zoeken en blijft hangen.
Alles losgekoppeld, mee naar huis, computer aangesloten:hij werkt prima.
Ongelooflijk, maar waar.
Moet dan toch aan de randapparatuur liggen

Op de computer bij mijn zoon, had ik een usb-muis aangesloten, het originele toetsenbord, de geluidsboxen, printer en een internetaansluiting en natuurlijk een monitor.

Met dezelfde randapparatuur werkt zijn oude computer wel zonder problemen.
Wie weet raad op dit mysterie

Een inkoppertje zou kunnen zijn: jij hebt thuis een draadloos netwerk en je zoon niet. De machine is geconfigureerd voor dit netwerk bij jou en zoekt zich een slag in het rond naar dat netwerk bij je zoon.

Als bij je zoon de UTP kabel nu eens NIET wordt aangesloten en in Windows wordt vooraf ook nog eens de internetverbinding uitgeschakeld / verwijderd, wat dan.....?

Wat heeft hij: bedraad internet of wireless?

Toen het probleem de eerste keer speelde, was er alleen een bekabelde internetwerkverbinding.
Tijdens het proberen de laatste keer, heb ik er een draadloze netwerkkaart ingezet.
Ik zal het nog eens proberen met de netwerkkaart uitgeschakeld.

nog even: het probleem ligt helemaal in het begin.
De bios wordt doorlopen en dan begint windows op te starten. Dan slaat de computer er direct uit en start weer opnieuw op. En dat gaat maar door.
Windows wordt dus niet geladen

2 dingen: schakel "opnieuw opstarten bij fout" uit in Windows. Ik hoor je al denken, "Hoe kan ik dat nu uitschakelen als Windows niet start?" Windows zal best wel willen starten, maar dan in de veilige modus. Dan dat opstarten uitschakelen en een keer normaal starten. Nu de fout onthouden / opschrijven en hier posten.

Daarnaast: is een van zijn randapparaatjes mogelijk naar de knoppen? De USB muis / de printer o.i.d.? Het is namelijk idd. niet logisch wat er gebeurt. De bios is klaar, Windows gaat starten en dan "boem", ontstaat er een probleem waardoor Windows restart. Dit MOET een cortrupte driver en / of hardware zijn bij je zoon. In de veilige modus kun je in ieder geval apparaartbeheer checken op enge dingen.

ook in de veilige modus start de computer niet door.
Zijn andere computer met de zelfde randapparatuur heeft hier geen last van

Ongetwijfeld, maar nu de logica: pc is goed bij jou thuis met gedeeltelijk andere randapparatuur. De andere pc met de randapparatuur is goed, totdat de randapparatuur wordt ontkoppeld en aan jouw oude machine wordt gehangen. D'r MOET iets met een stukje hardware zijn / in combinatie met de oude pc op zijn nieuwe plek. Ik zou gokken op de usb muis OF de USB-poort waarin de muis wordt gestopt.

Probeer eens zo kaal mogelijk te starten, m.a.w. zonder al te veel randapparatuur, eigenlijk het liefst zonder. Start die dan wel op?

Probeer het eerst met de XP cd, opstarten ermee, naar de herstelconsole gaan en een fixmbr, een fixboot en dchkdsk /r uitvoeren.

Mocht je die opstartoptie "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen" na F5 of F8 zoals @Pasje voorstelde gebruiken en je krijgt een foutmelding met 0x0000007B foutmelding kan het lastiger worden.

vandaag de computer weer aangesloten bij mijn zoon.
Eerst kaal. Geen problemen. Dan de randapparatuur aangesloten. Alles blijft werken zoals het moet.
Een raadsel.
Dit was echter een paar weken geleden ook het geval.
Toen heeft hij het ook goed gedaan tot?????(weet nog steeds niet wat er gebeurt)
Ik blijf het in de gaten houden.
Als er weer hetzelfde gebeurt, kan ik jullie oplossingen nog eens meenemen.
Dan meld ik het wel hier

tot nu toe nog steeds geen problemen.Sluit dit maar af tot er opnieuw iets te melden is

Is pas 10 dagen goed, da's nog niet lang.....?
Een vraag op opgelost zetten kun / moet je zelf doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan