Opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogerioo1

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2012
Mijn pc met windows 7 start niet meer op. Dit is al de derde keer .De eerste keer kreeg ik van "Medion" de raad de stroomtoevoer af te sluiten en 10 maal de opstartknop in te drukken. Dit werkte wel.De tweede maal moest ik de pckast een tik geven en hij deed het weer.Nu krijg ik het ding niet meer aan't praten. Heeft er nog iemand last met deze Aldi PC? Wat zou een oorzaak en een oplosssing kunnen zijn?

Het probleem is natuurlijk duidelijk: het is een Medion:evil: Het is net een Chineese auto. Van buiten lijkt het aardig, en de specificaties ook, totdat je het ding gaat gebruiken of gaat vergelijken met een kwaliteitsproduct.
Oplossing: niet meer doen. Koop een Acer, HP, Dell :p

Maar... wat is er precies aan de hand? Doet ie helemaal niks, of wordt er een niet-succesvolle poging ondernomen om te starten?
Eerst even de dummy-oplossingen... De tip van Medion om de stekker eruit te trekken en een paar keer aan/uit te zetten is zo gek nog niet. Als er wat reststroom in het systeem achterblijft, kan dat tot onverwacht gedrag leiden. Heb je die actie nog al eens herhaald?
Zit het ding aangesloten op een geaard stopcontact? Zo niet, kan je het ding alsnog aarden (aan de radiator ofzo?) En wat gebeurt er dan? Zitten alle stekkers er goed in?
Geen gekke dingen gedaan met het systeem voordat dit probleem ontstond? Nieuwe programma's geinstalleerd of oude verwijderd?

Laatst bewerkt:
De PC doet helemaal niets meer, stekker uittrekken al vaak geprobeerd, aangesloten op stopcontact met aarding. Geen programma's geinstalleerd of verwijderd.

@ madmuppet: raad je die kerel nou echt een acer aan???? medion is 3x zo goed als dat ****** merk.

@ rogerioo1: Heb je nog garantie? zo ja terug naar medion sturen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nee maak hem eens open en duw alle kabeltjes vast. kijk ook effe naar je ram geheugen. vervang het bios batterijtje eens.

Laatst bewerkt:
@coolkil Raad je nu aan om de kast open te maken, terwijl de topicstarter mogelijk nog garantie op het systeem heeft?

Het is je toch wel bekent dat;
Wanneer je de kast openmaakt, vervalt de garantie! Dus als je nog garantie hebt maak je kast niet open!

Laatst bewerkt:
lees jij mijn bericht wel ik zeg toch dat als ie nog garantie heeft dat ie hem moet opsturen naar medion!!!!

en daarnaast mag je volgens mij gewoon je computer open maken hoor(en anders kan je dat stikertje effe tijdelijk loshalenXD)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Het eerste wat in mij opkomt is een kapotte voeding.
Waarom?

Als het moederbord, je harde schijf of het ram kapot zou zijn gaat de computer zowieso nog wel aan, en hoor je een (lange) herhalende pieptoon. Dit is dan niet het geval bij je harde schijf want als je harde schijf kapot is krijg je gewoon nog beeld met een blauw scherm of een foutmelding.

Verder kan je even controleren of er achterop je voeding (waar de stekker in gaat) het schakelaartje wel aan staat.

Hopelijk kan je er wat mee.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan