opstarten,

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,
ben in het bezit van een mobo Asus striker 2,maar heb dus van af het begin, problemen met het opstarten.
1start hem op via de power knop ,alles draait zoals behoort ,kan ook in het menu komen indien nodig,en als hij dan zijn selfpost heeft gedaan,krijg ik een lang signaal wat continu doorgaat,en dan kapt hij ermee.
2 druk op reset, en als ik geluk heb doet hij het,maar kan deze procedure ook wel eens moeten herhalen.
3 heb dus al een andere schijf geprobeerd,idem dito verhaal.
3 denk iets met geheugen,maar deze zijn van dezelde soort en dezelfde CL.
4heb de set up ook al in default geprobeerd,ook geen succes.
5 heb de extra schijf die ik er bij had ,en video kaart ook al eens losgekoppeld,niets.
ben nu dus op een dood spoor ,en hoop dat jullie mij met dit vreemde probleem kunnen helpen.
als hij eenmaal is opgestart is er niets mee aan de hand en loopt hij als een zonnetje.

bvd MWRV,

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb even je lettertype terug gezet in het standaard dan houden we het universeel.

Welke voeding heb je als ik vragen mag.En hoe ziet de rest van de hardware eruit?

Ps tevens even in de juiste sectie gezet gaat om een moederbord dus daar ook maar heen verplaatst

Laatst bewerkt:
Goedenavond, mwr

het is inderdaad geen overbodige luxe om een goede stabiele voeding aan te schaffen voor een pc
als de pc eerst goed draait lijkt het mij geen probleem aan de echte hardware maar aan de voeding. omdat die er denk ik uitknalt.
tegewoordig zijn veel voedingen van goedkoop materiaal en slechte caps,
er zijn regelmatig mensen op dit forum met zulke problemen en uiteindelijk worden opgelost door een andere voeding aan te schaffen.

Wat ik je kan adviseren is een voeding lenen van iemand, en kijken of hij dan goed draait. als dat werkt zou ik even Prime95 draaien voor 6 uurtjes en dan weet je wel of je systeem stabiel is.

Groet
AsusUser

doen

hallo mensen,
excuses dat ik het in de verkeerde topic heb geplaatst.
zal idd even naar de voeding kijken ,hij is wel nieuw maar merk zal ik opzoeken,wat ik zo weet is dat hij 650 watt is,maar dat wil dus nog niet veel zeggen.
wat asus verder aangaf, neem aan dat dit een programma voor de stabiliteit is?

bvd mwrv,

Hallo,

Niet echt een programma voor de stabiliteit, men noemt het ook wel een burn in test. dat betekent dat er 100% load op het hele systeem wordt uitgeoefend
en dat gaat de Voeding ook voelen. en als die voeding het 6 uur volhoud (het beste is eigenlijk 24 uur) dan weet je dat je een redelijk stabiele voeding hebt

hallo mensen,
ben ik nogmaals terug,ga deze raad van jullie opvolgen,hebben jullie nog eventueel een tip voor een goede stabiele voeding,(merk,aansluitingen,etc,).
ben nu even 2 dagen weg ,maar kom retour met mijn bevindingen.

bvd mwrv,

Goedeavond MWR

OCZ, Corsair, Cougar, FSP, zijn goede merken.

Dit is een goede allround voeding http://azerty.nl/0-1073-434498/cors...2-92-80-plus-bronze-90-264-v-wisselstroo.html
Kan je misschien wel prijzig vinden (zijn ook nog goedkopere te vinden) maar dan heb je wel een State Of The Art voeding die minstens 4 jaar mee zal gaan.
en hij is ook nog modulair (kabels die je niet nodig hebt kun je er gewoon af halen)

voeding,

hallo mensen ,
ben ik weer even terug.
heb de voeding eruit gehaald en even een foto gemaakt,misschien willen jullie aan de hand van de gegevens hierop een advies geven.
wat ik nu heb gedaan is het volgende.
had nog een oude voeding liggen ,kleiner in wattage,en deze heb ik gemonteerd,heb hier nog geen probleem meegehad,alleen krijg ik bij het opstarten vermeld(was bij de andere voeding ook)no harddisk found,maar in het bios ,wordt dit wel weergegeven,wat kan de oorzaak van dit zijn?IMG_0001.jpgals deze voeding niets is dan bestel ik ,zoals jullie als advies gaven.
heb dit bekeken ,en is idd wel solider.
dom vraagje misschien,maar bij deze voeding worden de desbetreffende kabels meegeleverd?

Die voeding is rommel!. Sweex is niet een betrouwbaar merk. dat het werkt zal nog een wonder zijn, maar erg lang zou hij niet blijven werken

oke,

hallo,nou weet ik gelijk waar ik aan toe ben.
maar zou nog wel graag een reactie op mijn gestelde vraag willen hebben,ben hier toch wel benieuwd naar, waar ik hier de oplossing in moet zoeken.

bvd en prettige feestdagen toegewenst,

MWRV,

eindelijk,

hallo mensen,
nog de beste wensen voor 2013,ben iets laat ,maar ben er echt niet eerder aantoe gekomen.
heb de nieuwe voeding geplaatst,en bij eerst x opstarten ,weer hetzelfde probleem.alles uitgezet ,en weer op nieuw opgestart,en moet zeggen ,tot nog goed!
maar krijg toch bij opstarten melding dat hij geen hdd heeft gevonden,hoe los ik dit op????,want vind het wel irritant.
zal ongetwijfeld aan een instelling liggen,maar welke?
vooralsnog bedankt voor de tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan