Opstartformulier gemaximaliseerd openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter GV67
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GV67

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Ik heb via het menu Extra en de op optie opstarten opgegeven welk formulier direct weergegeven moet worden. Het formulier wordt echter niet gemaximaliseerd weergegeven. Waar is dit in te stellen?
Bedankt voor de reactie(s) alvast,

In het OnOpen event van het formulier de volgende code uitvoeren:

doCmd.Maximize

of ...

de formuliereigenschappen modaal en pop-up.

VIa docmd.maximize gaan al je formulieren zich maximaliseren. en geflits in je beeld

Via modaal en pop-up kan je afhankelijk van de combinatie de eigenheid van het formulie behouden
VB. en kleiner formulier met extra info als dialoogvenster weergeven met behoud van zijn klein formaat, terwijl al de andere het standaard grote formaat behouden

Euhm Ilse,

Ik geloof toch dat het commande docmd.maximize maar voor 1 form. tegelijk telt. Ik werk er zelf gigantisch veel mee. Wanneer je bij het formulierontwerp bij de gebeurtenis openen klikt en dan programmacode, vul dan docmd.maximize in.
Het is wel zo dat het enigzins flitst, maar goed. Via modaal en pop-up ken zo 1,2,3 niet, ga ik even naar kijken.

ja en nee

docmd.maximize telt inderdaad voor dat formulier.

Dit is trouwens niet alleen met docmd. Start gewoon access, maximaliseer je databasevenster, alles wat je nu opent (tabellen, formulieren, ...) is gemaximaliseerd.

Zet je je databasevenster opnieuw kleiner, dan zijn tabelle, formulieren, ... nu ook niet meer gemaximaliseerd.
Je kan op deze manier niet mixen, tenzij je de opdracht geeft zoals jij dat doet, maar dan flitst hij telkens

Bedankt voor de tips

Bedankt allemaal voor de hulp,

ik was niet bekend met de eigenschappen, modaal en pop-up maar dit werkt echt geweldig !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan