Opstartitems win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breitner

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
Hallo,
Kan ik bij win98 even tijdelijk al mijn opstartitems uitvinken ivm het instaleren van een printer? Of start hij dan helemaal niet meer op?
Alvast bedankt,
Br

Wablief ?

Uw vraag is nogal vaag geformuleerd.
Wat heeeft opstarten eigenlijk te maken met een printer installatie ?
Wees aub duidelijker en dan komen wellicht ook antwoorden

Goed dan even het hele verhaal; ik heb contact met HP over mijn nieuwe all-in-one printer.
Die functioneert niet goed en zij gaven aan dat ik al mijn opstartitems via msconfig even uit moest vinken zodat de HPsoftware geen last zou kunnen hebben van (in ieder geval) mijn virusscanner. Ze dachten echter dat ik Windows XP heb maar ik heb Win98.
Mijn vraag aan Helpmij was nu of je ook bij Win98 alle progromma's uit kunt vinken die opstarten. Ik dacht namelijk dat je altijd iets aangevinkt moet houden.
Bij XP kan dat blijkbaar wel.
Overigens heb ik van alles geprobeerd maar ik kan mijn printer en met name de scanner nog niet goed installeren. Ik heb de HPsoftware er al heel vaak afgegooid en opnieuw erop gezet. Windows er opnieuw overheen gezet...daar ontstonden fouten...
Het lijkt net alsof mijn virusscanner inderdaad niet goed te verwijderen is. Ik heb AVG.
Momenteel lijkt de enige oplossing nog formateren...waar ik even geen tijd voor heb.
Is het zo wat duidelijker?
Groeten Br.

Allez vooruit ....

Jawel het is duidelijker en ondertussen heb ik ontdekt dat je eigenlijk twee topics opstart voor hetzelfde probleem ! Mijn suggesties staan op de andere topic.

Ik heb hier een zeer gelijkaardige configuratie staan met Win98SE en een HP alles-in-een USB printer. Opstarten gaat normaal zonder problemen. Maar in Windows98SE (Dos) gebruik ik wel uitsluitend de parallelprinter , hoewel die HP het wel doet.

Als je dus vragen hebt over de services die opgestart worden kan ik hier even kijken. Maar ik heb bij het sluiten van Windows98 Error berichten van twee bepaalde HP-modules die "illegal operations" doen !!! Kan me niet bommen ik gebruik die printer toch niet in W98. Ik wil maar zeggen ... kijk of je de laatste drivers hebt.

Kijk vooral of je de juiste drivers voor Windows98SE kan downloaden vanuit de HP website voor uw printer-model !!!

Nog iets ! Windows98SE geniet nog steeds een follow-up van Bill.
Herinstalleren ? Eventueel misschien ... maar dan ook UPDATEN !

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt Merel, ik zal verder gaan in het andere topic. Ik heb inderdaad ook Win98Se en ik houd het updaten regelmatig bij.
Ik zal deze tips van je ook meenemen bij mijn acties, bedankt!
Groetjes Br.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan