opstartkeuze tussen Win2000-XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwillem1

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Berichten
27
heb PC opnieuw geformatteerd en met Win2000 geinstalleerd. Voorheen stond er XP op. Toch krijg ik de keuze bij opstart om W2000 of X op te starten. Na 30 secs start automatisch W2000 op. Als ik XP selecteer krijg ik de foutmelding: 'following file is missing or corrupt; <windows 2000 root>\system32\ntoskrnl.exe, please reinstall copy of
file'.
Waarom krijg ik nog de keuze, XP is trouwens gewist! of is er een stukje blijven hangen?
 
Je MBR en Track 0 zijn blijven staan op je harde schijf.
Je dient de partitie te verwijderen, daarna maak je een nieuwe partitie aan en dan formatteren in NTFS (bij voorkeur) kan en mag snelle format zijn.

Dit kan je allemaal doen tijdens de installatie van Win2000.
Voorwaarde is wel dat je boot van de installatie CD van Win2000.
 
serge
als ik boot met mijn CD alsof ik een nieuwe installatie wil vindt ik 3 partities (C,D en E) waarvan C de windows versie bevat + reeds geinstalleerde software.
wil je zeggen dat ik deze C partitie moet verwijderen, terug formatteren en win 2000 terug moet installeren? dat is wel heel wat erk om alles terug te installeren!
 
ja is veel werk, vandaar dat er back-up's bestaan die nooit iemand maakt :)
wel opletten dat de andere partities, geen logische zijn want als je dan de C weghaalt heb je daar weer problemen. een logische is gelinkt aan een primaire.


Hier kan je een ISO image downloaden met een trial van Acronis ...
Kan je kijken hoe en wat met je partities enzo.

Hier is info hoe je manueel boot.ini e.d. kan aanpassen zodat hij niet blijft wachten.
Werkt evengoed.. echt weg is hij wel niet. Maar hij houd je niet langer op.

Beter kan ik je niet helpen :)
Suc6
 
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
attrib -s -r -h %systemdrive%\boot.ini
notepad %systemdrive%\boot.ini


De regel weghalen waar XP genoemd wordt, en de Timeout waarde op 0 zetten.
Bestand dan opslaan.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan