opstartlogo mobo blijft lang hangen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

chico79

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Berichten
1.238
Hoi helpers,

Ik heb nou eigenlijk al een tijdje het volgende probleem met mijn vaste pc.
Het betreft een Amd athlon 6000+ dualcore met een foxonn 690G chipsetmobo die draait op een dualboot systeem van windows xp pro en windows vista premium!

Het probleem is dat als ik hem opstart hij eerst een hele tjd blijft hangen op het logoscherm van foxconn 690G (+/- 30 á 40 sec.) en het Bios daarna pas het goedkeurend piepje geeft om door te gaan naar het keuzemenu van vista en xp! Nadat de keuze gemaakt is gaat het allemaal wel snel zoals het hoort! Dit heb ik eigenlijk altijd al gehad!

Ik heb al in mijn Bios gekeken of er een optie is om dit te veranderen, maar kan niets vinden! Ook heb ik beide besturingsystemen al eens opnieuw geinstalleerd. Helaas...

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor het graag! :)
 
Bios reset al is gedaan? Zoniet, doe dat dan eens. Maakt dat dan nog geen verschil, koppel dan alle randapparaten af om te zien wat dat geeft.
 
Hallo,
bedankt voor je reactie.
Een Bios reset heb ik inmiddels gedaan d.m.v het knoopcelletje even te verwijderen. Helaas gaf dit geen effect.
Ook je 2e optie heb ik geprobeerd. Ik heb de printer (hp5400) eraf gehaald en mijn externe Hhd afgekoppeld. Verder heb ik er niets aan zitten..

Helaas geen verbetering!
 
Heb je de pc zelf in mekaar gezet, of heb je dat laten doen? En heb je soms een USB toetsenbord en/of muis? Zoja, probeer dan is met PS/2 toetsenbord en muis.
Als dat nog niet uithaalt, zal er misschien toch een hardware probleem zijn.
 
Hoi,

Ik heb zelf de pc samengesteld en in elkaar gezet! De pc werkt perfect op dit ene ding na!
Ik herstart ook niet vaak, ik heb de pc bijna 24/7 aanstaan. en herstart alleen eigenlijk als ik wil overschakelen naar vista of als xp daar om vraagt!
Ik heb idd. nog een draadloze muis met ontvanger van logitech die via usb gaat!
Ik zal ff een gewone aansluiten. Ik hou je op de hoogte..:thumb:
 
Hey Jeroen,

Je had toch gelijk! Ik had ff een gewone muis aangesloten, en voila...een snelle opstart van +/- 2 sec. foxconn scherm:thumb:

Toch vreemd dat een ontvanger dit kan veroorzaken. Usb is pnp, dus het kon ook niet een interruptconflikt van de hardware zijn! Weet jij toevallig of er een instelling is in het Bios die dit kan verhelpen? Er is wel een optie volgens mij om pnp te wijzigen, maar weet niet precies hoe dit werkt!

In ieder geval bedankt voor de hulp.:thumb:
 
Hey Jeroen,

Je had toch gelijk! Ik had ff een gewone muis aangesloten, en voila...een snelle opstart van +/- 2 sec. foxconn scherm:thumb:

Toch vreemd dat een ontvanger dit kan veroorzaken. Usb is pnp, dus het kon ook niet een interruptconflikt van de hardware zijn! Weet jij toevallig of er een instelling is in het Bios die dit kan verhelpen? Er is wel een optie volgens mij om pnp te wijzigen, maar weet niet precies hoe dit werkt!

In ieder geval bedankt voor de hulp.:thumb:

Misschien als je eens in de bios zoekt naar iets van in de trend van USB Mouse, dat je dat dan bv. op Enable moet zetten ofzo. Als je nog de handleiding hebt van het moederbord, kijk daar dan eens in of je er wat over vindt.
 
Oke, handleiding heb ik nog. Zal eens kijken morgen..;)

Ik zet deze op opgelost..
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan