Opstartmedia maken op externe hardeschijf mislukt met Acronis True Image 2011?

• Onderwerp starter Onderwerp starter cg03
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cg03

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2011
Hoi, ik wil graag een opstartmedia maken op externe harde schijf maar helaas werkt het niet met Acronis True Image? Weten jullie misschien waar het fout gaat?

Ik weet niet of het kan. Zelf gebruik ik altijd een USB stickje. Je aparte externe disk met images worden dan gewoon gezien door true image. zou dat een oplossing zijn?

Nou met USB geeft Acronis aan dat er weinig ruimte is, nu probeer ik met externe harde schijf lukt ook niet helaas....
Dus je hebt geen enkel idee wat er fout gaat ?

Nou met USB geeft Acronis aan dat er weinig ruimte is

Alleen voor de bootable media zou dat niet zo mogen zijn. Die is maar ettelijk tientallen of honderden MB's. De uiteindelijke image zou ik naar een externe disk schrijven. Uiteraard kun je ook een opstart CD maken, mocht je pc/laptop een DVD speler hebben.

Kan je opstartmedia ook met een cd maken? En dan image naar externe disk schrijven?
Als ik namelijk opstarmedia wil maken moet je keuze maken waar je het wilt opslaan, zodra ik externe harde schijf aansluit zie je niet maar usb stick zie je wel!

Als jarenlange (en tevreden) gebruiker van Acronis True Image zal ik je een beetje op weg helpen.
Je begint met het creéren van een zg. secure zone die niet door windows aangetast kan worden.
Afhankelijk van de grootte van je image hangt de grootte van je secure zone af.
Let wel, de image wordt ook ingepakt dus hij hoeft zeker niet zo groot te zijn als je schijf. Ik schat bij gemiddeld (bv als je C: schijf 100Gb is ) 60Gb.
In die zone zet je een image van je C:\ partitie.
Stel bij opties in, dat hij een kopie van die image naar je externe disk moet schrijven.
Maak daar uiteraard een map die je terug kunt vinden en verwijs daar naartoe bij de instellingen.
Vervolgens activeer je de optie F11 (systemrecovery) en moet je opnieuw opstarten.
Dan brand je een rescue cd waarmee je op kunt starten in geval van een crash.
Ik ben hier zeker niet volledig, maar ik moet aan tafel.
Pak ook even de manual erbij.
Eet trouwens een lekker maaltje mosselen.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan