opstartmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astrid2002

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2002
Berichten
97
Gebruik nu paar maanden XP tot gisteren zonder problemen. Sinds gisteren krijg ik bij opstarten een melding waarin ik moet kiezen hoe ik wil opstarten (weet zo niet wat er allemaal staat scherm vol in elk geval) kan kiezen uit oude configuratie en als laatste ook normaal. Ik kies dan normaal gaat hij opnieuw opstarten en krijg ik weer dat scherm, na volhouden van 3 (soms 2 of 4) keer toch kiezen voor normaal start hij op. Alles werkt goed dan, maar hij blijft bij opnieuw opstarten toch weer met dat scherm komen.
Ik heb gisteren Spybot seasch en destroy geinstalleerd (programma werkt trouwens zonder problemen)
Hoe kom ik van dat scherm af?
 
Hoi Astrid2002

Hoi
Het enigste waar ik weet waar je dat uit kan zetten is deze.
Klik rechts op deze computer en dan eigenschappen/Dan naar het tabblad geavanceerd en dan de optie opstart en herstelinstellingen.
Dan kun je de bovenste 2 vinkjes uitzetten en of instellen hoe lang dat je die mogelijkheden wilt zien .
Dan allemaal oke klikken even opnieuw opstarten en dan moet het weg zijn.
Ik hoop dat dit is wat je bedoeld SUC6

Groetjes Tycoon77
 
Ja dat zou ik kunnen proberen, maar weet niet helemaal of dat de oplossing is (straks kom ik er helemaal niet meer in omdat ik keuze kwijt ben?) Vraag me af hoe systeem hier ineens mee komt, dat wil ik eigenlijk graag herstellen.............
 
hallo

Je kunt er altijd weer terug in door met opstarten F8 te toetsen en of gewoon die optie weer in te stellen , maar misschien inderdaad met herstel optie is het ook te verhelpen.Ik heb ooit wel eens zoiets gehad en heb het toen zo opgelost dat kwam van een windows update af. Waarom weet ik nu nog niet.

Maar in ieder geval veel suc 6 ermee

Groetjes tycoon77
 
Heb die bovenste 2 vinkjes verwijdert, krijg dat scherm dan inderdaad niet meer te zien waarin ikzelf voor 'normaal opstarten' kies maar systeem start spontaan 5x achter elkaar op om er vervolgens wel in te komen.
Wat is de hersteloptie? waar vind ik dat? of moet ik voor laatste goed werkende configuratie kiezen (ben ik dan niet veel kwijt?)
 
Het opstarten werd steeds dramatischer welke optie ik koos...veilig...laatst bekende configuratie...en anderen

Heb nu system.ini laden uitgevinkt en dan start systeem normaal op, maar neem aan dat nu bepaalde 'dingen' niet meer goed functioneren..........heb nog niet ontdekt welke?!?!
 
Heb opdracht fibmbr gegegeven bij dos prompt in C: , daarna was probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan