Opstartmenu of Grub aanpassen in Ubuntu 10.4

Status
Niet open voor verdere reacties.

ervel

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
Berichten
9
Geachte expert,

Gelukkig wordt de linux kernel regelmatig vernieuwd.
En daarmee uiteraard ook het opstartmenu.
Of: Helaas wordt het opstartmenu dan ook steeds aangepast.

Het liefst zie ik de oude kernel-versies niet meer in beeld.
Daarom pas ik steeds het bestand grub.cfg aan (OK, het mag niet.) door voor de oude kernelversies een hekje - # - te zetten.

Ik heb al meerdere keren op internet gezocht naar een beschrijving om dit anders en logischer te doen.
Helaas zie ik alleen de aanwijzigingen om bv in het bestand /etc/grub.d/40_custom menu-ingangen in te vullen. Ik wil echter geen menu-ingangen invullen, maar ik wil die oude verwijzingen niet meer in het menu zien als er een kernel-update is geweest.

Kan iemand een tip geven waar ik juist hier iets over kan lezen, of waar ik een aanpassing kan maken waardoor ik niet meer in een groot tekstbestand veel #-jes moet zetten. Ik zoek blijkbaar steeds op de verkeerde plaats.

Alvast erg hartelijk bedankt voor je tip.:)

RvL

------------------------------------------------------

Dus wel:
menuentry 'Ubuntu, met Linux 2.6.32-38-generic'

maar niet meer:
menuentry 'Ubuntu, met Linux 2.6.32-37-generic' --class ubuntu --class gnu-linux --class gnu --class }
menuentry 'Ubuntu, met Linux 2.6.32-37-generic (herstelmodus)' --class ubuntu --class gnu-linux --c
menuentry 'Ubuntu, met Linux 2.6.32-36-generic' --class ubuntu --class gnu-linux --class gnu --class

tot

menuentry 'Ubuntu, met Linux 2.6.32-21-generic (herstelmodus)' --class ubuntu --class gnu-linux --
--------------------------------------------------


Hè, hè, probleem opgelost.
Na verder zoeken oplossing gevonden:

In het Synaptic Pakketbeheer moet je bv: linux-image-2.6.32.36 VOLLEDIG VERWIJDEREN.
Vervolgens in het Terminal-venster: sudo update-grub
en je bent klaar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan