Opstartopties Windows/Windows na verwijdering Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Voor de weduwe van een vriend heb ik Linux van de computer verwijdered.
Oorspronkelijke situatie: dual boot naar suse-linux of xp met linux als default.

Ik heb daarvoor de Linux partities weggegooid, met Partition manager alles tot 1 grote partitie gemaakt. Toen heb ik alle referenties naar linux uit boot.ini gehaald en nu start het systeem netjes in Windows

Maar, bij het opstarten wordt nog steeds een keuze gegeven tussen Windows en Windows XP en dat wil ook nog weghebben.

Graag advies.

Hoe ziet de boot.ini er nu uit dan. Waarschijnlijk staan hier nog 2 keuzes in.

[boot loader]
timeout=10
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

:confused: mij lijkt dit maar 1 keuze
overigens bij beide keuzes "Windows" en "Microsoft Windows XP Home Edition" start XP normaal op, maar ik wil die keuze eruit hebben; dat verwart de gebruiker onnodig

[boot loader]
timeout=10
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect

:confused: mij lijkt dit maar 1 keuze
overigens bij beide keuzes "Windows" en "Microsoft Windows XP Home Edition" start XP normaal op, maar ik wil die keuze eruit hebben; dat verwart de gebruiker onnodig

Je zou ook de keuze tijd op 1 seconde zetten, en als mogenlijk mischien ook 0.
dan krijgt diegene zo goed als niets te zien van dat menu;)

Je zou ook de keuze tijd op 1 seconde zetten, en als mogenlijk mischien ook 0.
dan krijgt diegene zo goed als niets te zien van dat menu;)

Dat kan, maar 't blijft wel vreemd dat er 2 keuzes vermeld worden, die niet in de boot.ini staan.

't blijft vreemd dat er 2 keuzes vermeld worden, die niet in de boot.ini staan.

Precies. Kan het zijn dat er in het master boot record nog iets staat dat is overgebleven van de oorspronkelijke dual-boot linux/XP ? Ik heb alleen maar, vrij ruw, de linux partities verwijderd met Partiition Magic.
Op mijn eigen systeem heb ik ooit de dual-boot (Vista/XP) boodschappen veranderd met een speciaal programmatje. Kan me niet meer herinneren wat dat was, maar zou zoiets hier ook helpen?

Maak eens een afdrukje van je schijven, zoals partition magic aangeeft, misschien zit er een kleine partitie waar nog 't e.e.a. instaat.

Ik heb het opgelost door:

Start > Rechtsklik op Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart en Herstelinstellingen'> Instellingen >
Uitvinken Lijst met besturingsystemen x-sec. weergeven.

en nu komt er helemaal geen vraag meer, wat perfect is voor de gebruiker.

Blijft de vraag waar die 2e regel vandaan kwam, maar er is wel meer in XP wat ik niet begrijp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan