Opstartpad scherm werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
254
Goedemorgen

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik plaats toch de vraag;

ik heb win xp en vista geinstalleerd maar ik kan als ik opstart geen keuze maken tussen "Vorige Windows versie" of "Vista". Het toetsenbord reageert in z'n geheel niet. Als uiteindelijk Vista opstart dan werkt het toetsenbord wel naar behoren.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen?
PS De keuze mogelijkheden staan er wel maar toetsenbord reageert niet.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Waarschijnlijk heb je een (draadloos) USB-toetsenbord.
Een toetsenbord met PS2 'ronde stekkertje' zal wel werken.
Volgens mij regel je dat in de BIOS. Afhankelijk van je moederbord moet je bij het opstarten op F2, DEL, ESC of F10 drukken.
 
Ik heb mijn bios geupdate (tenminste dat denk ik, maar datum van bios in opstartscherm is hetzelfde gebleven).
Maar het toetsenbord (was idd usb) werkt na die update dus wel weer in boot manager.
Hiervoor mijn dank
 
of je zou dan je bios kunnen updaten :thumb:
Om nou je Bios te gaan flashen met een update, omdat een toetsenbord niet reageerd. Gaat wel erg ver, er zitten ook nog risico's aan.:rolleyes:

Met een PS/2 toetsenbord het Bios in gaan en de optie "USB Keyboard Support" op "Enabled" zetten is veiliger. Door deze functie aan te zetten, kun je wel een USB toetsenbord gebruiken om het Bios in te komen of je Bootmenu gebruiken.
 
Om nou je Bios te gaan flashen met een update, omdat een toetsenbord niet reageerd. Gaat wel erg ver, er zitten ook nog risico's aan.:rolleyes:

Met een PS/2 toetsenbord het Bios in gaan en de optie "USB Keyboard Support" op "Enabled" zetten is veiliger. Door deze functie aan te zetten, kun je wel een USB toetsenbord gebruiken om het Bios in te komen of je Bootmenu gebruiken.

ze zeggen altijd dat de bios flashen niet zonder risico's is (met stroomuitval enzo) maar normaalgezien loopt er volgens mij toch echter niets mis...

sorry als ik het zowat verkeerd ingeschat heb maar ik heb mijn bios al verschillende malen geflashed zonder problemen.

Met een PS/2 toetsenbord het Bios in gaan en de optie "USB Keyboard Support" op "Enabled" zetten is veiliger. Door deze functie aan te zetten, kun je wel een USB toetsenbord gebruiken om het Bios in te komen of je Bootmenu gebruiken.
[/QUOTE]
en sorry maar ik wist niet dat die optie ook bestaat, is dat dan aanwezig in elke bios van een pc? laptop uiteraard niet(bij mij toch niet)
---
Het is dan toch opgelost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan