Opstartprobleem 0xc000000f

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melissa1990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2015
Hi met Melissa,

Mijn laptop een Compaq Presario CQ62 wil niet meer opstarten sinds een aantal dagen.

Bij het opstarten krijg ik de volgende foutmelding:

Kan Windows niet opstarten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recentehhardware of software wijziging. Dit kunt u doen om op te lossen:

1 Plaats de Windows installatie schijf en start de computer opnieuw op

2 Selecteer de taalinstellingen en klik op volgende

3 Klik op uw computer herstellen

Als u deze schijf niet hebt dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeem beheerder.

Status: 0xc000000f

Echter de laatste keer dat ik de laptop heb gebruikt heb ik niets geïnstalleerd. Gewoon weg gezet en niets bijzonders gedaan.

Tevens heb ik geen Windows cd

Kan iemand mij helpen zodat ik de laptop kan gebruiken?
Eventueel alle gegevens verliezen vindt ik niet erg want staat niet veel op.

Ik hoop op een snelle reactie.

Groetjes Melissa.

Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Deze foutmelding betekent meestal MBR is missing m.a.w. hij vindt de bootloader niet.
Bedenk dat je laptop al +/- 5 jaar oud is (niks mis mee hoor) en dat een schijf gemiddeld 5 jaar meegaat.
Eventueel alle gegevens verliezen vindt ik niet erg want staat niet veel op.
Wat je zou kunnen proberen, aangezien je geen installatie dvd hebt, is teruggaan naar de fabrieksinstellingen maar er is weinig kans op succes is mijn inschatting.
Als je harde schijf er slecht aan toe is heeft dit ook weinig zin.
Mocht je toch data (foto's, video's enz) eraf willen halen doe dit dan d.m.v. Mini XP op hirensbootcd.
De How TO's (Eng) staan op de site en er zijn ook tools aan boord om de MBR te checken, de schijf op fouten te controleren enz.
Download de tool op een andere pc, brand hem op cd (via ImgBurn, aanwezig in de download) of maak een opstartbare usb (indien ondersteund door je pc) en zorg dat je laptop opstart van cd of usb (speciale toets, meestal F10 tijdens de boot), of via het Bios regelen (meestal F2).

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt voor de snelle reactie. Wat ik nog niet snap hoe ik kan proberen naar fabrieksinstellingen te gaan. Hoe kan ik dit instellen?
Wil het proberen op de makkelijke manier.

Alvast bedankt voor je uitleg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je een handleiding van je pc hebt staat daarin wat je moet doen om je pc naar fabrieksinstellingen terug te zetten.
Meestal een toetsencombinatie of een F-toets tijdens het booten.
Zal eens kijken of ik er wat over kan vinden.

On some models, you can perform a recovery fromthe partition on the hard drive, accessed by
pressing either the Start button or f11. This restores the computerto its factory condition.
To restore the system from the partition, follow these steps:
1. Access Recovery Manager in either of the following ways:
● Select Start > All Programs > Recovery Manager > Recovery Manager.
– or –
● Turn on or restart the computer, and then press esc while the “Press the ESC key for Startup Menu” message is displayed at the bottom of the screen.
Then, press f11 while the “Press <F11> for recovery” message appears
2. Click System Recovery in the Recovery Managerwindow.
3. Follow the on-screen instructions.
Esc-toets trommelen tijdens de boot, daarna wordt gevraagd om de F11-toets te drukken als het goed is.
Hopelijk heb je het model waarbij het werkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan