Opstartprobleem beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kromme

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Alles zal wel een keer kapot gaan, maar voordat ik een ander ga kopen stel ik eerst maar hier de vraag. Sinds 3 dagen start ik mijn Pc op (Packard Bell) en dan geeft mijn scherm een wit beeld met kleuren die langzaam naar de zijkant vervagen. Na een keer of 4 opstarten van mijn scherm is ie weer goed. Iemand misschien enig idee wat dat kan zijn?
Ger

Controleer de beeldscherminstellingen eens. Rechtsklik op lege plek op Bureaublad, dan Eigenschappen, Instellingen.
Begin bij Vernieuwingsfrequentie op tabblad Beeldscherm.
Voor een TFT/LCD-scherm wordt 60 Hertz geadviseerd.

Staat onder het kopje Type monitor het juiste type vermeld? Wijzig eventueel via de knop Eigenschappen het stuurprogramma.
Vaak heeft een monitorfabrikant een Inf-bestand voor de monitor.

Kijk ook even op tabblad Kleurbeheer of er een kleurprofiel is geselecteerd. Standaard is sRGB Color Space Profile.

Allemaal gedaan maar het helpt niet :-( Het lijkt wel of ie moeilijk opstart. Ne 20 tot 30 keer aan en uit zetten zie ik vaag het windows logo verschijnen en dan springt ie aan.
Nu staat er op de site van Packard bell dat word aangeraden om een bios update te doen. Kan dat er iets mee te maken hebben? En zoja.....kan ik dat zomaar doen of gaat dat problemen geven?
Groet
Ger

Het lijkt erop dat de monitor niet goed is, niet je pc. Ik zie het nut van een bios update dus ook niet. Probeer het eerst eens met een andere monitor of hang je Packard bell aan een andere pc.

Ik heb de Pc aan een ander beeldscherm gehangen en dat scherm deed het wel direct goed. Nu keek ik in mijn apparaatbeheer en zag 2 drivers staan voor mijn scherm. Is dat dan wel goed?
Groet
Ger

Opgelost :-( Ik heb maar een nieuw scherm gekocht.
Thxs voor het meedenken allemaal
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan