opstartprobleem (boot)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gp69

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Berichten
92
Hallo,
sinds enkele dagen ,wanneer ik mijn pc wil opstarten vraagt hy welke schijf hij moet gebruiken om te booten. zeer ambetant want ouders gebruiken de pc ook en weten niet wat aan te klikken
Wie weet er een oplossing zodat ie terug opstart met de standaard bootinstelling
 
Duik even in je bios en vertel hem op te starten vanaf je (eerste) harde schijf.
 
uhmm ,hoe doe je dat , ik kan aardig overweg met n pc , maar van de bios ken ik eig niets :)
 
In het bios kom je door (dat verschilt per merk/type) op f2, delete, f11 o.i.d. te typen bij het opstarten. Kijk even in je handleiding.
Zoek naar de optie opstartvolgorde (boot), waarschijnlijk zit dat in het 2de tabblad.
Zet het daar op HD (als je een schijf hebt) dan zou hij normaal op moeten starten.
Vraag me wel af hoe het komt dat de bootoptie veranderd is.
 
heb t geprobeerd, maar nog steeds vraagt ie me " which device do you want to boot"
=(
 
Probeer het eens op de simpele manier, systeemherstel.
Iemand of iets heeft iets aangepast of geïnstalleerd wat deze verandering teweeg heeft gebracht.
 
Probeer het eens met EasyBCD (scroll voor de download)
Ga naar Advanced Settings -> Basic en selecteer hier c (zie bijlage) en start je systeem opnieuw.

easybcd.jpg
 
Laatst bewerkt:
deze voorstellen hebben ook niets uitgehaald :(
maar ik denk dat jullie het verkeerd begrijpe, hij weet nog wel dat de c schijf de standaard is (want er staat druk op esc voor de standaard) , en wanneer ik esc duw start ie ook gewoon op .

iemand nog ideeën ???
 
Maar als je in EasyBCD naar Edit Boot Menu gaat, staat hier rechts aan de onderkant de timeout opties. Je hebt hier o.a.: Wait for user selection wat dus bij jou van toepassing is. Verander hier eens de instelling...
 
Nog steeds geen effect dus, iemand die nog suggesties heeft ?
Ik zal deze avond anders een foto vd melding uploaden
 
foto0003ce.jpg


ziehier de melding
 
Je moet de onderste SATA:4M-WDC WD3200AAKS-00B3AO selecteren...
 
Je zou de CMOS batterij er eens uit kunnen halen en terugplaatsen, omdat ik denk dat zij deze instelling niet onthoudt.
Batterij ziet er als volgt uit:
images


Als je verschil merkt, moet deze vervangen worden. Hoe oud is je systeem al ondertussen?
 
ik heb het geprobeerd, maar nog altijd geen verschil,
heb ondertussen ook al een kennis gevraagd , welke een informaticabedrijf heeft. Deze gaat kijken voor een eventuele oplossing

indien iemand nog een mogelijke oplossing heeft , zou ik deze graag weten :D
 
Hoi,
zomaar een suggestie, hangt een van je functietoetsen mss vast? (F10 of F11, kan ook een andere zijn).
Dit schermpje krijg je n.l. alleen als je een bepaalde functietoets gebruikt tijdens het booten, deze is bedoeld om snel een bootoptie te kunnen kiezen zonder de Biosinstellingen hoeven te veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Het bleek dus het laatste zijn t knopje F8 bleef steken :S
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan