Opstartprobleem en BSOD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Certorius

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Hoi, opstarten lukt nagenoeg nooit in één keer, soms tig keer voor hij doorstart. Meestal blijft hij hangen op het moment tussen het knipperen van alle leds op het keyboard en het overgaan van cursor naar muispointer. Resetten en dan uit keuzemenu "normaal opstarten" of andere keuze maakt niet uit, veilige modus geeft soms blauw scherm met volgende melding:
0X0000007B : 0XF94A528 : 0XC0000034 : 0X00000000 : 0X00000000. Ik vond één site die daar exact op in gaat, maar die is in het Japans en daar red ik me dus net ff niet mee.
Wie o wie weet het en wat te doen?

Vraagje ,heb je na de installatie van Windows hardware vervangen?

Vraagje ,heb je na de installatie van Windows hardware vervangen?

Windows is een dik jaar geleden er opnieuw op gezet. De laatste tijd scan ik me het leplazarus met diverse scanners, heb chkdsk al gedaan, een util van de hd fabrikant Seatools geloof ik, maar niks gevonden.
Maar je zet me wel aan het denken over wat ik in die tijd allemaal vernieuwd heb. Een dvd brander, diverse virtuele schijven van Nero, Alcohol en Daemontools. En dat zijn dacht ik allemaal SCSI schijven. Heb ook een andere voeding, fans voor videokaart en cpu en de nodige usbuitbreidingen. Dus vollop kans voor problemen. Maar het vreemde is dat ik, bij mijn weten, van vlak voor die problemen er niets is ingebouwd.
Of het nu allemaal makkelijker wordt om mijn probleem te vinden vraag ik me wel af:o

Vervang, of wissel de kabel, waar de harde schijf aanhangt, eens.

Ook opstarten met de XP cd, naar de herstel/repairconsole gaan, en daar een fixboot en een fixmbr uitvoeren, zou het probleem op kunnen lossen, indien de eerste optie geen oplossing geeft.

Ook zou je de chipsetdrivers/sata/raiddrivers kunnen updaten, mocht bovenstaande niet helpen.

Indien het een moederbord is, met een nVidia chipset, en dan de nForce 3 of 4, met ook de drivers hiervan geïnstalleerd, dan kun je problemen hebben met de harde schijven van Maxtor, maar ook met andere merken komen problemen voor.

Vervang, of wissel de kabel, waar de harde schijf aanhangt, eens.

Ook opstarten met de XP cd, naar de herstel/repairconsole gaan, en daar een fixboot en een fixmbr uitvoeren, zou het probleem op kunnen lossen, indien de eerste optie geen oplossing geeft.

Ook zou je de chipsetdrivers/sata/raiddrivers kunnen updaten, mocht bovenstaande niet helpen.

Indien het een moederbord is, met een nVidia chipset, en dan de nForce 3 of 4, met ook de drivers hiervan geïnstalleerd, dan kun je problemen hebben met de harde schijven van Maxtor, maar ook met andere merken komen problemen voor.

Fixboot al gedaan, de kabels zal ik even switchen vandaag, de fixbmr durf ik ff niet omdat ik diverse partities heb die ik dan kwijt zou kunnen raken. Althans die melding kreeg ik toen ik het probeerde. Ik ga ff op zoek naar andere drivers en misschien een firmware.
ik meld het wel of het geholpen heeft.

Firmware?:confused: waarvoor? voor de harde schijf?

Welke chipset heb je?

Overigens schrijft hij alleen de reserve MBR terug, met fixmbr, kan verder geen kwaad. ik heb het niet meegemaakt.

Heh tja, firmware dacht ik dat er voor ieder hardwareonderdeel een zou zijn ? Maar gezien je reactie dus niet lol. En welke chipset bedoel je? Waar vind ik die?

Gedaan, maar welk deel wil je hebben van het rapot van Belarc? Is me nogal een lijst zeg. Je vroeg om de chipsetgegevens, waarschijnlijk die van mijn mobo? Ik heb die van de (boot) hd en het mobo erbij gedaan.

Board: MSI MS-6380 1.0A
Bus Clock: 133 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 062710 12/07/2001

ST340016A [Hard drive] (40,02 GB) -- drive 0, s/n 3HS1QQCB, rev 3.10, SMART Status: Healthy

Ik hoop dat je dit bedoelde?

Die staan bij de controllers, althans, het merk, dit is een oem bord, daar vind je niets over bij MSI, die zijn gemaakt voor een Merk computer, welk merk en type is die computer?

Met Everest krijg je meer info over de chipset, hier is niet zo veel mee te beginnen, helaas.

Je kunt ook in apparaatbeheer kijken, wat er bij de ATA/ATAPI IDE controller staat.

Ook al gebrobeerd, met andere kabels?

Kabels verwisselen helpt niet, de pc is van Sky (Dixons) ruim 4 jaar oud, maar alleen het mobo en cpu zijn nog origineel.

Hieronder een lijst van Everest:

ATA Apparaat-eigenschappen
Model ID ST340016A
Serienummer 3HS1QQCB
Revisie 3.10
Apparaattype ATA-100
Parameters 77545 cylinders, 16 koppen, 63 sectoren per track, 512 bytes per sector
LBA Sectoren 78165360
Buffer 2 MB
Meervoudige Sectoren 16
ECC Bytes 4
Maximale PIO Overdrachtmodus PIO 4
Maximale UDMA Overdrachtmodus UDMA 5 (ATA-100)
Actieve UDMA Overdrachtmodus UDMA 5 (ATA-100)
Ongeformatteerde Capaciteit 38167 MB

ATA Apparaat Eigenschappen
SMART Ondersteund
Beveiligingsmodus Ondersteund
Energiebeheer Ondersteund
Advanced Power Managment(APM) Niet ondersteund
Schrijfcache Ondersteund
Host Protected Area Ondersteund
Power-Up In Standby Niet ondersteund
Automatic Acoustic Management Ondersteund
48-bit LBA Niet ondersteund
Device Configuration Overlay Ondersteund
Native Command Queuing Niet ondersteund

Technische Informatie ATA Apparaat
Fabrikant Seagate
Naam harde schijf Barracuda ATA IV 40016
Groottefactor(Form Factor) 3.5"
Capaciteit Geformatteerd 40 GB
Schijven 1
Opnameopervlaktes 2
Fysieke Afmetingen 146.56 x 101.85 x 26.1 mm
Totaal Gewicht 635 g
Gemiddelde Rotatie Toegangssnelheid 4.16 ms
Rotatiesnelheid 7200 RPM
Maximale Interne Datadoorvoersnelheid 555 Mbit/s
Gemiddelde toegangstijd 8.9 ms
Spoor naar Spoor Toegangstijd 1.2 ms
Interface Ultra-ATA/100
Buffer naar Host Datadoorvoersnelheid 100 MB/s
Buffergrootte 2 MB
Opstarttijd 10 sec

ATA-Apparaatfabrikant
Firmanaam Seagate Technology LLC
Productinformatie http://www.seagate.com/products
Veld Waarde
Noord Brug Eigenschappen
Noord Brug VIA VT8366 Apollo KT266
Ondersteunde FSB-snelheden FSB200, FSB266
Ondersteund Geheugentype PC100 SDRAM, PC133 SDRAM, DDR-200 SDRAM, DDR-266 SDRAM
Revisie 00
Verpakkingstype 552 Pin BGA
Verpakkingsformaat 3.5 cm x 3.5 cm
Procestechnologie 0.22 um
Core Spanning 2.5 V
In-Order Queue Depth 4

Geheugencontroller
Bank Interleave 4-way

Geheugeninstellingen
CAS Latency (CL) 2.5T
RAS To CAS Delay (tRCD) 2T
RAS Precharge (tRP) 2T
RAS Active Time (tRAS) 5T
Command Rate (CR) 2T
Write Recovery Time (tWR) 1T

Geheugenslots
DRAM Slot #1 512 MB (DDR SDRAM)
DRAM Slot #2 128 MB (DDR SDRAM)
DRAM Slot #3 128 MB (DDR SDRAM)

AGP apparaat
AGP Versie 2.00
AGP Status Geactiveerd
AGP-apparaat nVIDIA GeForce FX 5700
AGP doorvoergrootte 256 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x, 4x
Actuele AGP Snelheid 4x
Fast-Write Niet ondersteund
Side Band Addressing Ondersteund, Geactiveerd

Chipsetfabrikant
Firmanaam VIA Technologies, Inc.
Productinformatie http://www.via.com.tw/en/products/chipsets
Besturingssoftware download http://www.viaarena.com/?PageID=2
Besturingssoftware Update http://driveragent.com?ref=59

Zeg nou niet dat daar niet tussen staat wat je wilde weten? :cool:

Laatst bewerkt:
Opgelost?

Hoi, ik heb de PC Veilig van Planet geinstaleerd waardoor ik alle spy-virus en firewall heb moeten deinstaleren. En hup, hij start weer als vanouds. Vreemd vreemd vreemd. >>>>>Betreft: NOD 32, Adaware en ashampoo firewall pro<<<<<<
In ieder geval bedankt voor de geboden hulp:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan