Opstartprobleem en geen toetsenbord (ook niet niet-usb)...

Status
Niet open voor verdere reacties.

halloween

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Bij het opstarten krijg ik boodschap:
"De laatste poging om het systeem vanaf de vorige locatie op te starten is mislukt. Wilt u het opnieuw proberen?" met daaronder 2 keuzemogelijkheden:
"Herstelgegevens verwijderen en naar het systeemopstartmenu gaan" en
"Doorgaan met het opnieuw starten van het systeem"

Probleem is dat ik geen toegang heb tot mijn toetsenbord. Is volgens vele fora normaal want usb-toetsenbord. Oplossing zou zijn via 'paarse' aansluiting met 'oud' toetsenbord, maar op mijn desktop staat zo'n geen aansluiting meer...

Ik kan ook bijgevolg niet in de BIOS om dat probleem op te lossen (zou mogelijk zijn om in BIOS mogelijk te maken dat je wel toegang hebt tot usb-toetsenbord; als ik het tenminste goed begrepen heb.)

Ook recovery-dvd geprobeerd maar zelfde probleem: je moet op een toets drukken om opstart vanaf dvd mogelijk te maken.

En nu? Alvast bedankt voor de hulp.

raar normaal werkt je toetsen bord altijd met usb

het zal wel een andere oorzaak hebben

al een ander bord geprobeerd of andere usb poort ps probeer eens da bovenste 2 poorten waar normaal dat paarse en groene aansluiting zit

ik gebruik altijd een usb toetsenh bord ook om w7 te istalleren en zo

Laatst bewerkt door een moderator:
dank voor reactie. Maar zoals ik zei: geen "paarse" aansluiting op mijn desktoppc.
Heb geprobeerd met een draadloos toetsenbord en in een andere usb-poort met een niet-draadloos usb-toetsenbord

nee halloween je verstaat me verkeerd

boven aan je moederbord zaten vroeger altijd de toetenbord en de muis aansluiting
maar nu zijn deze vervangen door 2 usb poorten probeer daar eens je usb toetsenbord op aan te sluiten ipv waar je netwerk poort en je geluid enzo zit

helaas, alle usb-poorten geprobeerd.

Nog dit: weet niet of het van belang is, maar in mijn scherm heb ik verticale, witte strepen. Mooi evenwijdig, een 80-tal.

Hoi,
welkom op Helpmij
geef even de specs van je pc (merk,type, videokaart enz).
Doe een dxdiag (uitvoeren>dxdiag) om je videokaart te traceren.
@groentje1
raar normaal werkt je toetsen bord altijd met usb
Dat is bij wat oudere pc's niet altijd het geval omdat tijdens de POST de usb-poorten mogelijk nog zonder stroom zitten.
Maar als er geen andere optie aanwezig is zou het in dit geval wél moeten werken.

Laatst bewerkt:
hallo Mik Zjegger,
ok, zonder quote dus ;) (ben een leek, mijn excuses)

Heb er factuur moeten bijhalen en pc dateert van nov. 2006
Merk Fujitsu Siemens Scaleo P MS 7293 met intel Core 2 duo
Grafische kaart geen idee maar op internet vond ik nog volgende specificaties van een andere zelfde-pc-bezitter:
2 slots RAM with actually 2x512 Mb, cpu Core DuoE6300, graphic GeForce 7500LE.

volstaat dit?

Ja hoor! :D
Kom straks mss nog even op je vraag terug als ik wat meer tijd heb.

Nog dit: weet niet of het van belang is, maar in mijn scherm heb ik verticale, witte strepen. Mooi evenwijdig, een 80-tal.
Dit klinkt niet goed, lijkt op een videokaart die stuk is. Als er geen andere aansluiting aanwezig is wordt het moeilijk, je zou even een andere videokaart erin moeten zetten. Ik realiseer me dat niet iedereen die zomaar heeft. Heb je de pc al eens open gehad? Al eens schoongemaakt in al die jaren? Je probleem kan n.l. ook een warmteprobleem zijn, laat ff iets weten.

idd, geen andere videokaart liggen. Het is niet denkbeeldig dat stof het probleem is, want nog nooit schoongemaakt... Zal dat vandaag doen en laat dan iets weten.

PC schoongemaakt; was meer dan nodig. Maar daarmee zijn de problemen niet opgelost.

De eerste keer dat ik terug opstartte kon ik in BIOS, maar heb niks gewijzigd. Het toetsenbord werkte dus terug. Kreeg dan terug dubbel keuzemenu (zoals eerder). Keuze 2 genomen. PC liep terug vast.

Dan terug opgestart, weer geen toetsenbord, dus terug naar af.

Dan videokaart er uitgehaald en nog eens extra onder handen genomen. Daarna terug opgestart en weer toetsenbord aanwezig. In dubbel keuzemenu nu gekozen voor 1. Lukte ook niet en kom in scherm waarbij ik kan kiezen tussen opstarten in veilige modus; in veilige modus met netwerkmogelijkheden; in veilige modus met opdrachtpromt; of laatste bekende juiste configuratie; of windows normaal starten. Laatste twee geprobeerd: krijg telkens windowslogo zoals bij normaal opstarten maar kom dan telkens terug in het scherm met deze 5 keuzemogeljkheden.

Misschien niet onbelangrijk detail: de veritcale lijnen blijven meestal.

Heb nu net opgestart in veilige modus met netwerkmogelijkheden en dat is gelukt. Scherm is bordeaux met nog fijnere verticale strepen. Vraag is: wat nu? :confused:

Persoonlijk denk ik dat je videokaart naar de knoppen is maar het kan ook zomaar een brakke voeding zijn. Dat het voor 99% een hardwareprobleem is is inmiddels wel zeker. Geen kennis/vriend in de buurt die er even naar kijkt? Weet niet hoe handig je bent, de voeding heb je met 4 schroefjes los. Als die nu eens laat doormeten bij de pc boer, dat doen ze normaal gesproken gratis, dan weet je al wat meer. Ik zou dan meteen de CMOS-batterij (CM2032)vervangen, dat is een knoopcelbatterij op je moederbord die de Biosinstellingen vasthoudt.

Ok, erg bedankt voor alle moeite en info.

Helaas geen pc-freaks in kennissenkring. PC is 5 jaar oud (stokoud dus in pc-termen?) dus ik weet niet of het dat nog 'allemaal' - het is niet mijn hobby ;) - waard is, eerlijk gezegd. Een nieuwe videokaart kost ook, dan de tijd die ik er nog eens moet insteken enz. Als ik mijn mails kan recuperen en de bestanden sinds de laatste kopie van de harde schijf, dan ben ik al blij.

Ondertussen heb ik nog eens een pc opengedaan en weet ik dat Maastricht de Bourgondische thuisstad is van André Rieu...

Bedankt!

Als je je bestanden eraf wilt halen is HirensBootCd de aangewezen manier om dat te doen.
NL handleiding hier op de site (PDF).
Op de site zelf een uitstekende Engelse handleiding en de cd (gratis) die je moet branden is een "must have" voor iedere pc-gebruiker.

Ok, bedankt voor de extra tip. Mails heb ik kunnen overzetten.

Ik had gehoopt dat het een softwareprobleem was, maar vermoedelijk dus hardware.

Wat mij betreft mag deze topic afgesloten worden. (of moet ik dit zelf doen? vind hierover niet onmiddellijk iets terug bij de Mededelingen)

en nogmaals dank aan allen voor de hulp :thumb:

Wat mij betreft mag deze topic afgesloten worden. (of moet ik dit zelf doen? vind hierover niet onmiddellijk iets terug bij de Mededelingen)

Welkom nog op Helpmij..

In bijv je eerste bericht kan je het topic als "opgelost" klikken.

gr,
Frank Wannet
Sectiemoderator Hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan