opstartprobleem HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

wanhoop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2005
:) hallo computerfans ik heb een probleem ik heb stroom storing gehad nu bij het op starte slaat hij uit na een uur start hij na veeeeeeel poginge aan hij geeft elke keer aan dat er een map beschadigt is windos-hooftmap system32\ntoskr.nle xe ik weet geen raad daar mee hij geeft ook nu aan dat mijn windos xp veroudert is dus kan hem niet reparere wie o wie weet er wat op moet ik windoes heele maal opnieew instelere?///

Vond deze tekst voor je.
Systeemherstel herinstalleren:
Start->Uitvoeren-> c:\windows\inf ->OK
Zoek het bestand sr.inf en klik met rechts.
Klik met links op installeren.
Volg verder de aanwijzingen die komen...
of doe dit via start uitvoeren sfc /scannow

XP kan op deze manier systeem bestanden terug zetten,je moet wel de CD erbij hebben

Probeer eens op te starten met F8. Dus vlak na het geheugentellen of logo Bios op de F8 toets drukken. Dit lukt misschien niet in 1 keer maar als je het een paar keer doet lukt het vanzelf. Kies in het F8 menu voor de optie opstarten met de laatst goedwerkende configuratie. Probeer dit eens. Lukt dit niet dan zou je evt kunnen booten vanaf de XP-cd, kiezen voor installeren, kies voor de partitie waar XP al op stond en kies voor de optie geen systeembestanden niet wijzigen. Xp doet dat een herinstallatie waarbij foto's muziek, emailinstellingen etc bewaard blijven. :thumb:

Geplaatst door bas9
Vond deze tekst voor je.
Systeemherstel herinstalleren:
Start->Uitvoeren-> c:\windows\inf ->OK
Zoek het bestand sr.inf en klik met rechts.
Klik met links op installeren.
of doe dit via start uitvoeren sfc /scannow

XP kan op deze manier systeem bestanden terug zetten,je moet wel de CD erbij hebben

Als je inderdaad in XP kan komen dan is dit de beste optie. Lukt het niet om in XP te komen/ op te starten dan F8 gebruiken. Als laatste redmiddel een herinstallatie

Zoek het bestand sr.inf en klik met rechts.Klik met links op installeren.

Indien je servicepack2 hebt zal de eerste prompt aanwijzing zijn"Leg xp sevicepack2 cd in station". Heb je niet?
In dat geval moet je onder in dat prompt venster naar de map
C:\windows\servicepackfiles\i386 en klik op het bestand sr.sys en klik OK. Daarna zal hij nogmaals naar de normale xp cd vragen.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan