Opstartprobleem mbt systeemconfiguratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nemph

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Ik maak er maar een nieuwe vraag van ipv een reply op een gesloten vraag van een vorige gebruiker.

Tijdens het gebruiken van de pc is deze vast gelopen, een normale reboot leek voor de hand te liggen... niet dus... zie hier het resultaat vrijwel direct na het opstarten:

Windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem in
de computer.
Kan geselecteerde opstartdiskette niet lezen. Controleer het pad
naar de opstartlocatie en controleer de schijfapparatuur.
controleer de windows documentatie over schijfconfiguratie

Ik maak gebruik van 2 harde schijven (gewone ata's) en een asrock moederbord (athlon +2800).

Ik kan via het opstarten van de windowsinstallatie opnieuw vragen om een installatie uit te voeren, zodra deze in dos-modus is voltooid wordt er, zoals gebruikelijk, ge-reboot. Direct hierna doet zich het volgende probleem weer voor :(

Ik heb de bios ge-reset door de batterij er even uit te halen. Tevens de instellingen terug naar fabriek gezet.

Ik blijf maar in die cirkel van dat zwarte scherm en de systeemconfiguratieproblemen.... Hopelijk kan iemand mij helpen.

Heb je in de bios je harde schijf wel op first boot gezet?

Ik heb de oude boot-hd verwijderd en deze al reeds vervangen door een andere hd ... zelfde probleem. Bij het uitvoeren van chkdsk /r geeft hij wel aan dat er problemen zijn echter worden deze niet exact vermeldt of gerepareerd.

Ben bang dat ik er zelf niet uitkom ... zal vandaag eens kijken bij de pc-boer op de hoek of hij/zij nog een suggestie heeft.

Tot zover bedankt allemaal voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan