opstartprobleem medion pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Sinds een paar weken heeft mijn medion pc ( w7 ) problemen met opstarten , als ik de pc aanzet blijft deze proberen om op te starten echter ik hoor geen beep .
Door herhaaldelijk op de powerknop te klikken tot ik een beep hoor lukt het wel om op te starten . Daarna werkt de pc perfect .

Als ik de pc s'avonds op de normale manier afsluit gaat deze normaal uit echter de volgende ochtend is hij uit zich zelf bezig met op starten wat dus niet lukt . Daarom zet ik ook maar de aan / uit knop aan de achterkant uit .

Op internet blijkt dit probleem vaker voor te komen en het advies is dan de pc bij medion ter reparatie aan te bieden echter hij zit niet meer in de garantie .

Wat is er aan de hand en wat kan ik doen ?

Mvg
Hans

kan je je computer openen?
mischien zit er veel stof in.

klinkt als een brakke voeding

kun je het model/type pc hier plaatsen dan kunnen we wat gerichter helpen!

Laatst bewerkt:
@ elimalkaas
De pc is stofvrij , heb hem gisteren schoongemaakt en de hoeveelheid stof viel mee.

@ firestOrm
Een brakke voeding zou kunnen , wel vreemd dat als de pc is opgestart er geen problemen zijn .

Ik denk toch dat het te maken heeft met de startknop ( schijnt vaker voor te komen )
Ga nu die knop losmaken

Hans

kan je heel simpel testen door de reset switch kabel over te plaatsen naar de start knop pinnen op het moederbord
dan gebruik je de reset switch in plaats van de start knop om em tijdelijk aan te zetten

Hallo , ben ik weer , was een weekje weg .

Heb de draadjes van de startknop losgemaakt en deze hangen nu buiten de pc , als ik deze draadjes tegen elkaar hou dan start de pc normaal op .

Toch blijft het probleem dat als ik na het afsluiten de aan/uit knop op de achterkant niet uitzet de pc de volgende ochtend uit zichzelf probeert op te starten wat dus niet lukt .

Het is een medion mt 7 , type med mt 506

Hans

Hallo ,
Ik heb het probleem nog steeds .
Als het de voeding is kan ik deze dan testen , zo ja hoe doe ik dat dan .
Hans

Hoi,

Je kan hem testen of hij aangaat maar dat doet hij alleen weet je niet of hij genoeg vermogen levert denk een andere voeding proberen een betere optie is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan