Opstartprobleem: na/tijdens POST

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bluef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Hey iedereen,

Ik heb een probleem met mijn computer. Als ik hem normaal opstart dan loopt hij sinds kort vast juist voor het bepalen van de hoeveelheid RAM geheugen. Op dat moment is er dus enkel het allereerste scherm zichtbaar. Wat wel vreemd is, dat is de tekst onderaan, daar staat het gebruikelijke over 'druk op DEL to enter setup' en 'druk op ALT+F2 to enter flash utility...' maar daar staat een cursor in, de tekst voor de cursor en de tekst erna komt niet overeen. Het lijkt dus alsof die vernieuwd wordt maar niet ver geraakt.

Maar dat kan er misschien ook niets mee te maken hebben. Wat ik al heb geprobeerd is in het bios menu te komen (zonder succes eenmaal hij hangt) of die ALT+F2. Soms doet hij het wel als ik blijf drukken op DEL tijdens het opstarten. Eenmaal in BIOS kan ik Save&Exit doen en dan start hij wel (soms) normaal op.

Ik heb al mijn kast open gedaan en alles gestript dat niet nodig is om de computer te laten werken (inclusief mijn twee RAM chips gewisseld en ieder eens eruit gelaten). Heb zelfs mijn processor eens eruit gehaald en terug ingestoken. Zonder succes. Bios is ondertussen ook geflashed en ge-update zonder resultaat.

Het systeem:
CPU: AMD Athlon 3000+
Moederbordnaam: Asus A7V8X-X (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset: VIA VT8377 Apollo KT400
Video kaart: NVIDIA GeForce 6800 LE (128 MB)
Harde schijf: Maxtor 6Y080P0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Netwerkkaart: VIA Compatable Fast Ethernet Adapter
DMI BIOS Versie: ASUS A7V8X-X ACPI BIOS Revision 1012

Iemand die mij uit de nood kan helpen aub?

Alvast bedankt!
Mathias

Hoi,

Kan je misschien memtest doen.

Modag

Hey Modag, ik heb zojuist een RAM test gedaan met een programma genaamd MemTest gedurende ongeveer 2 uur. Er zijn geen fouten te melden.

Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan