opstartprobleem na wijzigen videoinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

roharro

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
In mijn PC zit een Nvidia TNT2 PRO geluidskaart. Alles werkt perfect onder Windows98.
Onlangs heb ik een upgrade uitgevoerd naar Windows XP, dwz ik heb voor een een dual boot systeem gekozen zodat ik nu onder de twee OS kan werken.
De geluidskaartdriver was niet compatibel met Windows XP, maar met een vga driver die blijkbaar in XP aanwezig werkte alles toch behoorlijk.
Nu het probleem:
Ik heb een XP driver geinstalleerd voor de Nvidea kaart, maar als ik onder systeem>>>hardware ging kijken stond daar steeds dat het device niet was ingeschakeld(nochtans was "Inschakelen" gekozen).
Onder Beeldscherm>>>instellingen vond ik inderdaad terug dat de Windows vga driver nog steeds actief was...in een van de kadertjes ivm instellingen van die vga driver vond ik toen een vermelding "start" waaronder men kon kiezen voor "systeem", "op aanvraag" en "uitschakelen".
In de hoop deze driver uit te schakelen en de nieuwe driver te kunnen activeren heb ik deze instelling veranderd van "systeem" naar "op aanvraag".
Helaas bij heropstarten PC kwam er na het Windows XP scherm niks meer op mijn scherm......
Duidelijk configuratiefout gemaakt, dus met veel moed opgestart in "veilige modus" in de hoop de instelling voor de driver terug op "system" te kunnen zetten. Maar helaas dat lukt niet, telkens schakelt de PC zich na een tijdje uit...

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit euvel kan rechtzetten, zonder een nieuwe installatie van Windows en al de rest te moeten ondernemen??? De hardware is zeker niet stuk want als ik opstart onder Windows98 werkt alles perfect.
En ook hoe ik dan in de toekomst de Nvidia driver wel kan activeren?

Probeer eens de XP cd in je computer te doen en dan kiezen voor de optie herstellen.
Laat dan alles op default zetten of staan.

het werkt terug

Ik heb in de BIOS "IRQ to VGA" op "enabled" gezet en nu gebruikt de PC de Nvidia driver en niet meer de Windows VGA driver. Daardoor is mijn probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan