Opstartprobleem nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jafar85

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Hallo, ik heb een probleempje, ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet met een Asus P5Pe-VM moederbord, daarop een pentium 4 processor..
Duurde even voor ik het geheel aan de praat kreeg, nu staat windows er op, maar als ik dr pc nu opstart, krijg ik de melding: USB devices over current status detected!! en geeft hij aan de pc binnen 15 sec. af te sluiten, zet ik hem daarna opnieuw aan, start hij wel windows op.

Tevens duurt opstarten vrij lang, doordat je steeds te zien krijgt: auto-detecting: hardisk blabla enz. net alsof hij steeds alle opnieuw moet zoeken, dan krijg je een zwart scherm , en na 5 sec ongeveer pas het windows opstartscherm, een bios update krijg ik niet zo gemakkelijk geinstalleerd, kan iemand me uitleggen wat het probleem is, en hoe ik een bios moet updaten?

Thnx!!
Johan

Probeer de pc eens op te starten met zo weinig mogelijk apparaten aangesloten, dus geen printer of wat dan ook op de pc aansluiten, heeft dit enig effect?

Ik heb er nix op aangesloten zitten, alleen een draadloos toetsenbord/muis van microsoft, maar als ik die er af haal, heb ik het probleem nog, dus daar kan het niet aan liggen.

Probleem is opgelost, k dacht dat mn harddisk op master moest staan, maar dat moest zijn cable enabled ofzo iets.. Hij doet het nu prima en snel!!

Thnx voor t meedenken!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan