opstartprobleem W2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter juul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Hoi,

Na een stroomstoring start mijn PC niet meer op.
Je ziet wel eea op scherm verschijnen (info over de primeray en sec. master enz.).
Daarna blijft hij hangen, hij komt dus niet op de Windows logo.
Ik kan wel in de BIOS komen, maar zie niets geks in.

Wat kan ik doen om hem werkende te krijgen ?
Graag wat hulp !
Alvast dank !

Hoi,

Windows 2003 bestaat niet ..... :rolleyes:

Een stroomstoring terwijl je pc aanstaat kán tot gevolg hebben dat je harde schijf crashed.
Ik heb dat een aantal keren meegemaakt bij mensen die ik ermee heb geholpen.
Tip: ga er - vooral als er belangrijke gegevens van jezelf op staan - niet mee aan het klooien.
Haal de schijf eruit en plaats hem bij iemand in een pc als 'slave' om te kijken of de schijf nog benaderbaar is.
Zo niet dan geef ik je weinig kans dat je hem nog kan gebruiken.
Zo ja, kopieer dan al je eigen gegevens voor zover mogelijk naar een andere.

Je kunt vervolgens proberen de systeempartitie (dat was oorpronkelijk C:\ waarschijnlijk, maar in een andere pc als slave krijgt deze uiteraard een andere letter toebedeeld) te verwijderen, opnieuw aanmaken en vervolgens formatteren.
Moch dit al lukken dan is de volgende stap het terugplaatsen van de schijf in de oorspronkelijke pc en windows opnieuw installeren

Laatst bewerkt:
Hoi,

Windows 2003 bestaat niet ..... :rolleyes:

Huh? Tjonge zeg!!!! Dan mag ik wel eens gauw op mijn werk en mijn servers thuis gaan kijken, want dan draait daar al tijden een niet bestaande windows versie.

Over die schijven. Je hebt grote kans als je de schijf in een andere computer doet - zoals Ommeren zegt - dat hij gaat chkdsk-en of scandisk-en en dat hij daarmee fouten in je bestandssysteem oplost. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat daarna bij terugplaatsen van de schijf in de originele computer alles weer correct draaide.

Heb je geen andere computer, dan kun je ook vanaf cd opstarten en naar de herstelconsole gaan. Voer daar chkdsk /f uit.

Ik geef je nog wel een kans dat je het weer aan de praat krijgt. Veel succes.

Huh? Tjonge zeg!!!! Dan mag ik wel eens gauw op mijn werk en mijn servers thuis gaan kijken, want dan draait daar al tijden een niet bestaande windows versie.

Over die schijven. Je hebt grote kans als je de schijf in een andere computer doet - zoals Ommeren zegt - dat hij gaat chkdsk-en of scandisk-en en dat hij daarmee fouten in je bestandssysteem oplost. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat daarna bij terugplaatsen van de schijf in de originele computer alles weer correct draaide.

Heb je geen andere computer, dan kun je ook vanaf cd opstarten en naar de herstelconsole gaan. Voer daar chkdsk /f uit.

Ik geef je nog wel een kans dat je het weer aan de praat krijgt. Veel succes.

Jij denkt zeker dat je leuk bent ......
Windows 2003 bestaat inderdaad niet. Je moet geen dingen beweren als je de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt .... dat 'staat' zo dom

En wat betreft het al of niet defect zijn van die harde schijf .... de reactie van Juul zal het leren.

Laatst bewerkt:
Jij denkt zeker dat je leuk bent ......
Windows 2003 bestaat inderdaad niet. Je moet geen dingen beweren als je de klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt .... de 'staat' zo dom

Nou ja zeg... Jij hebt blijkbaar zowel geen klok gehoord en geen idee wat een klepel is. Heb je echt nog nooit van Windows2003 gehoord? Het is een server versie en bestaat wel degelijk. (Kijk eens hoe dit gedeelte van het forum heet...)
Maar laten we de vragensteller zo goed mogelijk proberen te beantwoorden en elkaar niet in de haren vliegen, ik ben daar in elk geval niet op uit. Het was een goeie suggestie van je om de schijf in een andere computer te zetten.

Van mij krijg je een vriendelijke groet.

Laatst bewerkt:
herstel instalatie

Als je de herstelconsole niet kunt gebruiken en de HD niet gecrasht is,kun je een herstelinstalatie proberen,
je eigen gegevens bliijven bewaard maar de systeembestanden en (gedeelten?) vanhet register worden weer teruggezet naar het punt van eerste instalatie.
Na herstelinstalatie weer updaten en waarschijnlijk andere software weer opnieuw instaleren
http://www.techspot.com/vb/topic8356.html

All je Windows 2003(ja geen sprookje!) opnieuw instaleert gebruik dan de desbetreffende cd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan