Opstartprobleem Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

BisshopJyr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2011
Hallo,
Sinds enige dagen heb ik problemen met het opstarten van mijn desktop. Ik heb ondertussen reeds enige zaken nagekeken, zoals een update van mijn virusscanner gevolgd door een volledige scan van mijn systeem, zonder resultaat, firewall instellingen nagekeken, zonder resultaat. Het probleem onstaat vanaf het ogenblik dat vista begint op te laden. Het lichtje dat de leesindicatie van de HD aangeeft en dat normaal fel blijft flikkeren tot de opstart afgewerkt is, gaat nu regelmatig uit tijdens het opstarten. Er wordt dus een stukje gelezen op de HD, dan stop het leesproces voor ongeveer 10 seconden, waarna er terug gelezen word voor ongeveer 10 seconden, en zo verder.
Er is in de tussentijd van goed werkend tot nu, geen software geinstalleerd, geen hardware gewijzigd. De PC wordt bijna uitsluitend gebruikt om WOW te spelen en af en toe eens te chatten.
Heeft er iemand een idee wat dit probleem veroorzaakt a.u.b.?
Alle suggesties zijn welkom want ik weet het niet meer!

Hartelijk dank voor uw suggestie, heb hiervan een aantal zaken uitgeprobeerd, zonder positief resultaat echter. Heb uiteindelijk een restore gedaan van ongeveer één maand geleden en gradueel de verschillende updates terug laten lopen. Nu werkt het systeem terug normaal, ik weet dus nog niet wat er foutgelopen is!

Dus als ik het goed begrijp, start vista wel op, maar duurt het een tijdje voordat de HDD goed geladen is, of is het zo dat de HDD ineens uit gaat en jij hem weer opnieuw op moet starten? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan