Opstartprobleem XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

trebbie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2004
Hallo,

Als ik mijn XP installatie opstart krijg ik de foutmelding:
Boot disk failure instert system disk en press enter. Vervolgens doe ik de XP cd er in en dan start ie wel op maar dit betekent dus dat ik altijd de cd er in moet houden om op te starten. Een beetje lastig dus!

Heeft iemand een idee waardoor dit komt??
Ik werk met Windows XP Professional Edition.

staat de bootvolgorde wel juist ?
normaal is 1/ floppy 2/ HD 3/ CDrom

staat cd niet op 1 bij jou ??

Welkom op helpmij.

Trebbie,

Heeft xp het nog nooit gedaan of is dit ineens zo gekomen.
Jij start nu op van de cd dat is mooi maar dan kun je ook een herstel installatie uitvoeren.
Jij mist ergens iets op je harddisk om op te starten.

Opstartproblemen

Het probleem is ontstaan toen ik een cd gekregen had van een collega van me. Het lijkt er op dat de opstartsector beschadigd is maar dat weet ik niet zeker. Aangezien het geen legale versie is kan ik er ook niet mee naar de winkel. Maar voorheen heb ik ook met illegale versies van XP gewerkt en dat ging prima! Op een andere nieuwe pc had ik het probleem ook omdat ik dezelfde cd had gebruikt maar dat heeft de winkel opgelost. Alleen ben ik vergeten te vragen wat ze er nou eigenlijk aan gedaan hebben.:( maar ja ik weet het verder dus ook niet. Formatteren en een andere versie gebruiken werkt niet.

Groeten

Trebbie

Ik heb even me Bios nagekeken en de volgorde was als dus Floppy, CD-ROM, HDD1. De cd en Hd had ik omgewisseld maar dan pakt de pc de cd helemaal niet meer dus kan ik helemaal niet meer opstarten. Heel raar allemaal maar ja het is zo. Er is dus iets beschadigd maar wat dat is dus het probleem.

Groeten,

Trebbie

Helaas voor jou mogen wij hier geen illegale tips gaan geven.
Al zullen die er wel zijn.

doe de cd van xp erin, ga naar uitvoeren en tik
sfc /scannow ... vergeet de spatie niet na de c ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan