Opstartprobleem XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

alegandro81

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Berichten
5
Hallo iedereen,

Na het installeren en uitvoeren van het geweldige antispywarepakket Hitman Pro 2 start mijn pc niet meer op. Hij blijft hangen net voordat je kan kiezen met welke user je kan inloggen. M.a.w. je kan dus gewoon niets behalve resetten. Waarschijnlijk heeft hitman een aantal geinfecteerde systeembestanden weggegooid of wat dan ook.
De volgende zaken heb ik al geprobeerd:

- Veilige modus
- Laatst bekende systeemconfiguratie
- BARTPE gebruikt.
- Verscheidende scans, virus and spyware

Niets helpt en ben radeloos. Ik weet dat er de mogelijkheid is om via de XP CD een herstel mogelijkheid te benaderen voor administrators.
Kan iemand mij uitleggen welke stappen ik moet ondernemen om een configuratie een week geleden ofzo terug te zetten. Of misschien iets anders wat ik kan proberen? Alvast bedankt!!
 
Probeer ´ns (als je het aanmeldscherm ziet):

Ctrl-Alt-Delete

Als je het taakvenster ziet: Bestand/uitvoeren. Tik daar in: explorer.exe en dan ENTER.:)
 
Nee hij doet echt niets. Alle toetsten zijn nutteloos.
Enige wat je nog kan doen is resetten.
 
Probeer in veilige modus dit:

Start/uitvoeren-->> intikken: sfc -scannow:)

Je moet wel de XP-cdrom bij de hand houden, daar vraagt ie om. Ontbrekende (systeem)bestanden worden dan teruggezet.:)
 
Misschien ben ik niet duidelijk geweest. Ik bedoel te zeggen dat ik dus nergens in kom. Ook niet via de veilige modus. Ik start mijn pc op en hij blijft altijd hangen bij het blauwe laadscherm van XP, ongeacht de handeling die ik wil uitvoeren.
 
In je eerste bericht stond dat je ´verscheidene scans´ had gedaan, dat lukt je alleen maar óf in normale óf in veilige modus, vandaar.

XP repareren: >klik< :)
 
Geplaatst door alegandro81
Nope, werkt ook niet. Iemand nog een suggestie? Alles is welkom!!
Werkt je toetsenbord nog wel goed? Draadloos misschien? Wellicht heeft hitman de drivers gemold.
 
Toetsenboard en muis werken prima. Hij loopt gewoon keihard vast bij het booten.
 
Misschien ten overvloede....

Heb je SHIFT-F5 geprobeerd tijdens het opstarten? normaal gesproken kom je dan bij de "prompt" , CD erin, omschakelen naar de CDdrive en "setup" intikken.........
 
Had jij Logitech keyboard software en misschien ook soms McAfee bescherming op je PC staan? Sommige onderdelen van Hitman zien het programma "backweb" voor spyware aan en elimineren het, waardoor je vooral bij Logitech muurvast komt te zitten.... Zowel L. als McA gebruiken backweb in hun update routine.....
 
Opstart probleem xp

hey,
ik heb precies hetzelfde probleem.
me computer liep vast dus ik drukte hem uit. en toen wou ik hem weer opnieuw opstarten maar hij blijft hangen bij het aanmelden. ik zie dus een blauw scherm met een win. xp teken maar geen veld waar ik me wachtwoord kan intoetsen. ik heb geen opstart cd.
wie kan me helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan