Opstartprobleem XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolanddamen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Berichten
4
Ik heb sinds deze week een groot probleem met het opstarten van mijn PC (en dat is niet leuk als je niks van computers afweet...) Ik heb zondag een programmaatje gedownload en geïnstalleerd. Gelijk ook weer geprobeerd te verwijderen omdat het niet beviel. Kreeg na het verwijderen (via configuratiescherm / software / software verwijderen) de melding dat niet alle bestanden konden worden verwijdered. Vanaf dat moment start Windows XP niet meer op. Heb wel 10 eerdere herstelpunten geprobeerd en als een lucky shot pakt hij dan soms wel een eerder punt. Dan loopt de pc weer naar behoren, totdat..... hij afgesloten wordt en opnieuw moet starten (b.v. na windows update.). Dan begint het gezeur weer van voren af aan; vele lucky shots nodig om een werkend herstelpunt te vinden. Kies er nu voor om de pc op standby te houden (ipv uitschakelen) zodat de pc niet opnieuw opstart.

Dit is natuurlijk geen blijvende oplossing... Voor updates moet de pc zo nu en dan wel opnieuw opstarten om ze van kracht te laten worden.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen? Heeft het iets te maken met het register (las hier iets over elders op het forum), en zo ja, hoe kan ik het verhelpen?

Vast echt super bedankt voor de hulp / tips!!!!!!
 
Ging om een Frans programmaatje om de weersverwachting in skigebieden te bekijken. Bleek echter een irritant schermpje te zijn, dat op het bureaublad bleef staan. Kan de naam van het programmaatje niet meer terugvinden.
 
Installeer even dit gratis programma www.ccleaner.com en laat je PC opschonen (HD & register) en met een beetje geluk werkt alles weer.

Ps. zet hem in het NL.
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie.

Heb CCLeaner wel eens eerder geïnstalleerd maar dat zorgde toen juist voor vastlopers. Heb dat toen maar weer verwijderd... Ga dit nu wel weer proberen, maar als dit geen effect heeft?

Heb 1,5 jaar geleden mijn pc eens helemaal gerestored omdat hij zo traag geworden was met opstarten. Dat loste toen de problemen wel op, maar dat restoren koste zo gigantisch veel tijd (alle drivers voor netwerk / bluetooth / servicepacks / backups etc. opnieuw installeren) dat ik hoop dat een restore niet nodig zal zijn.

Kan de registry ook handmatig worden opgeruimd en hoe herken ik vervuilende bestanden. Of zal dit probleem waarschijnlijk niet met de registry te maken hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan