opstartprobleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

dRob

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2001
Berichten
141
Ik heb sinds enkele dagen een nieuwe pc staan. Tot gisteravond ging alles goed maar bij het opstarten vanochtend kreeg ik de volgende melding op het 1e scherm:

"Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand beschadigd of niet kan gevonden kan worden:
WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

U kunt proberen om dit bestand te repareren door Windows Setup te starten vanaf de originele cd-rom met installatiebestanden. Toets 'R' in het eerste scherm om de reparatieprocedure te starten"

Op zich geen probleem als je ook de CDRom van Windows XP erbij hebt gekregen maar dat is bij computers die je bij MyCom koopt niet het geval omdat die werken met Clarity programma ofzo.
Is dit simpel(er) op te lossen?

Alvast bedankt!
 
Ik heb ook zoiets gehad, alleen dan met een registerbestand. Ik had wel de cd van windows. Daarmee was het zo opgelost....
SUCCES!!!
 
Computers van MyCom hebben dat Clarity programma waardoor je heel "gemakkelijk" je gegevens kan herstellen: niet dus.

Ik heb nu het volgende probleem dat ik al mijn oude instellingen (inclusief het netwerk) kwijt ben en alle programma's opnieuw kan instaleren en configureren.

De optie "easy way" werkte al niet meer.....helaas.
 
Als dit dus gebeurt met je pc heb je of een virus of een schijfbeschadiging.....
Kan je niks meer aan veranderen volgens MyCom Serrvicedesk.

Dus herinstaleren en alle programma's en instellingen terug zien te vinden......
 
Balen. :(

Geen backups gemaakt zeker?
Ook niemand in de buurt die een Windows 2000 of XP CD heeft?

Groetjes,

Pieter
 
nee inderdaad (nog) geen back up gemaakt...waarom zou je ook al met een gloednieuwe pc die sinds vrijdagavond staat en waarop tot en met zondag alles is ingesteld wat je nog maar in kon stellen (ook vanwege de problemen met het opzetten van eennetwerk met een laptop (XP = geen probleem) en een/de oude pc (W98SE)

Maar je leert er weer van.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan