Opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linto

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Besturingssysteem = Windows XP

De laatste dagen heb ik het probleem dat als mijn pc net opgestart is( ik zit dus al in Windows) , dan begint het beeldscherm te flikkeren, en dat ligt zeker niet aan mijn beeldscherm (powerlichtje blijft gewoon branden), ik vermoed mijn harde schijf, maar ik ben niet zeker. Het scherm flikkert een 10-tal keer aan en uit totdat de PC uiteindelijk reboot. Tijdens dat rebooten, valt de pc telkens weer uit en begint weer te rebooten. Dit ook zo'n keer of 5, zelfs in veilige modus. Uiteindelijk start hij wel op en doet hij het.
Dan kan ik nog voorhebben dat als ik mijn printer opzet (USB met laatste drivers voor XP) dat de pc helemaal bevriest (dus resetten met de knop) Dit is ook niet altijd het geval....
Eens dat de pc een hele tijd opstaat, dan zijn er geen problemen meer. Het lijkt mij dat de pc eerst moet opwarmen of zo, ik vind het vrij raar. Vandaar mijn vermoeden dat de harde schijf versleten is.
Nu had ik gisteren het idee om eens de schijf te formatteren en opnieuw te installeren. Ik deed dit nadat de pc al een hele tijd had staan draaien. Alles verliep perfect, ik ben nog een paar uur bezig geweest om alle software opnieuw te installeren, ik heb nog iets afgeprint, er was dus geen enkel probleem meer.... tot nu vandaag. Op een clean systeem, ik start de pc op, en het zijn weeral allemaal dezelfde problemen.
Wat denken jullie hiervan?

Pfff apart probleem... Als het systeem na schone installatie lang goed heeft gedraaid, zou het inderdaad een HD probleem (al heb ik geen flauw idee hoe/wat) kunnen zijn.

Echter zou het ook nog misschien Spyware ofzow kunnen zijn dus controlleer daar even goed op.

En voordat je gelijk naar de winkel rent is het misschien handig om een keer te kijken hoe de compu loopt met enkel MoBo, Video, Geheugen en HD...

Succes i.i.g.

René

Heb zelf een Q-Tec 450W voeding en heb ongeveer dezelfde problemen.

De 1e x dat ik de pc op de dag aan doe, flikkert het scherm een half uur. Daarna heb ik beeld en kan ik aan de slag.

Q-Tec schijnt voltage-problemen te hebben waardoor dit soort problemen optreden.

Nee spyware is het zeker niet.

En voordat je gelijk naar de winkel rent is het misschien handig om een keer te kijken hoe de compu loopt met enkel MoBo, Video, Geheugen en HD...

Ik ga dit eens proberen, ofwel vanavond en anders morgen, ik zit nu op mijn werk...

@Muurhond:

Die Q-tec voeding heb ik nu al een jaar zonder enige problemen, zou die dan nu ineens voltageproblemen krijgen? En dat pc bevriest bij opzetten van printer...., Ik heb nog wel een standaard voeding van 300W ergens thuis liggen, dan ga ik het daar eens mee proberen... thx voor de tip

Laatst bewerkt:
Het kan natuurlijk ook zijn dat de voeding ietwat versleten is, maar dat is wel snel dan... En waarom zou de compu het dan wel goed gedaan hebben na verse installatie?

Geplaatst door Linto
Nee spyware is het zeker niet.

Ik ga dit eens proberen, ofwel vanavond en anders morgen, ik zit nu op mijn werk...

@Muurhond:

Die Q-tec voeding heb ik nu al een jaar zonder enige problemen, zou die dan nu ineens voltageproblemen krijgen? En dat pc bevriest bij opzetten van printer...., Ik heb nog wel een standaard voeding van 300W ergens thuis liggen, dan ga ik het daar eens mee proberen... thx voor de tip

Als ik op gevoel DXDIAG opstart in Windows tijdens het knipperen van het beeld, houdt et knipperen op. Sluit ik DXDIAG af, knippert ie weer verder. Ook als ik een internet-pagina open, gaat ie nog sneller knipperen. Sluit ik alle internet-pagina's, dan knippert ie onregelmatig.

Dit alles is dus pas na een halfuur over. Hoezo vreemd? :)

Ik heb er gisteren een oude voeding ingestoken (250W) en ik had geen enkel probleem meer. Er is dus duidelijk iets mis met die Q-Tec voedingen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan